השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס בריאיון לחדשות 13 הערב (רביעי) למשבר הקשה בחברה הערבית ואמר כי "אנחנו במצב חירום, אנחנו בבעיה קשה".

נציג הרשויות הערביות האשים את הממשלה; נתניהו התפרץ לדבריו | דיווח
החיסול באבו סנאן: "לא על בחירות וגם לא משפחות פשע"

"זו המשמרת שלי, לא מתרץ תירוצים", אמר אך הוסיף: "בר לב וסגלוביץ' נתנו כסף לחברה הערבית והוא עבר למשפחות פשע. הנשק ומשפחות הפשע לא התחילו אצלי. אני לא מצטער שלקחתי את התפקיד, אני משנה ושכר השוטרים עלה".

עוד אמר השר: "אני חושש שהנשק יופנה כלפי הציבור היהודי - ולכן צריך לעצור את זה, זה סיכון קיומי על החיים של כולנו".

זירת הטבח בו נרצחו ארבעה באבו סנאן (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הטבח בו נרצחו ארבעה באבו סנאן (צילום: דוברות המשטרה)

מוקדם יותר הערב, בתום ישיבה שנמשכה כשלוש שעות, החליטה ועדת המשנה ברשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי שב"כ יורשה להתערב במאמצים למיגור הפשיעה בחברה הערבית, ולסייע למשטרה בפעילותה.

השר בן גביר דרש בישיבה לקדם חקיקה שתאפשר ביצוע מעצרים מנהליים על רקע פלילי, וכן לאסוף מידע על ניסיונות שיבוש פליליים של הבחירות המקומיות, בדגש על מועמדים מאוימים. לדבריו "כל מקרה יטופל ויימצא פיתרון נקודתי". 

בנוסף, דנו בוועדה בתקציבים לרשויות המקומיות. משרד האוצר אימץ את הצעת השר עמיחי שיקלי, לפיה יהיה "רמזור": רשויות ירוקות שבהן מעורבות גורמי פשיעה בפעילות המוניציפלית היא נמוכה יקבלו מיידית את התקציב. ברשויות הצהובות ייאלצו לעמוד במספר תנאים בטרם יקבלו את התקציב, וברשויות האדומות ייאלצו לחכות במסגרת תהליך ממושך יותר.