השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שוחח היום (חמישי) עם סיוון כהן בתכניתה ב-103FM, על רקע גל מקרי הרצח במגזר הערבי. כמו כן, השיב בנוגע לאמירה שנאמרה על ידו אתמול בחדשות 12, לפיה "זכות החיים שלי קודמת לזכות התנועה של הערבים באזור". 

בן גביר דורש מהיועמ"שית: להעמיד לדין את טיבי על הסתה לטרור
טבח באבו סנאן: ארבעה נרצחו, בהם מועמד לראשות המועצה

"הזכות שלי, של אישתי, של הילדים שלנו, לחזור הבייתה מבלי להירצח, יותר גדול מכל זכות של כל תושבי הרשות לחופש תנועה. זה שהם יקצרו את הדרך לכאן או לשם פחות חשוב בעיניי מהזכות שלנו לחיים", הדגיש בנושא והוסיף: "הזכות לחיים גוברת על חופש התנועה. בואי נשים את הדברים, כנראה צריכים לחדד אותם יותר, מבחינתי זה לא עניין של יהודים וערבים, זה העניין של הזכות לחיות אל מול חופש תנועה. הזכות לחיים גוברת".

עוד הדגיש בנושא: "צריך לחסום, צריך לשים מחסומים. מוחמד (מג'אדלה) לא פעם ולא פעמיים מצדד בתושבי הרשות, וברשות הפלסטינית, אנשיה מובילה לרצח של יהודים. בואי נפסיק להיות תמימים. הזכות של היהודים לחיות קודמת לזכות של תושבי הרשות הערבים לחופש תנועה. זוהי עמדתי. אני אומר את זה בגאווה. גם אם יהיה מקום שבו יהיו זכויות מתנגשות של יהודים בינם לבין עצמם, לחיות אל מול חופש תנועה - הזכות לחיים היא גדולה". 

בנוסף, התייחס השר לדבריו של אחמד טיבי אשר טען כי הוא גדל על האמירה "מוות לערבים", ולכן 'אינו יכול להסתמך על כך שהוא רוצה אותם חיים': "אומר שני דברים לגבי טיבי, אני מזכיר לך מי הבן אדם, היועץ הבכיר של ערפאת, אותו אדם שידיו מגואלות בדם יהודי. רק לאחרונה הוא הולך לאוניברסיטה ומסית נגד חיילי צה"ל". 

מנסור עבאס (צילום: אבשלום ששוני)
מנסור עבאס (צילום: אבשלום ששוני)

כשנשאל בנוגע למקרי הרצח הרבים במגזר הערבי, השיב: "אני לא מחפש את התירוצים, זה שהתקשורת תוקפת זה בסדר, אבל רק צריך לדעת דבר אחד - מהרגע שנכנסנו יש שינויים גדולים, נכון שזה שינויים שלוקחים זמן, אין לי בכיס 5 אלף שוטרים, ודווקא בגלל זה אני רוצה מעורבות שב"כ, מעצרים מנהליים. גם אני ישבתי עם כמה ראשי רשויות במגזר הערבי, עם גורמים ערביים, נפגשתי עם חמישה ראשי מועצה. אני לא נפגשתי איתו ונפגשתי עם אחרים. עם אחמד טיבי אני לא נפגשתי, עם מנסור עבאס אני לא נפגש, כי הם בעד לחסל את הילדים שלי ואת שלך".

עבאס?
"בוודאי, איזו שאלה. מה זה התנועה האסלאמית? תפסיקו להיות תמימים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM.