שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נפגש היום (חמישי) עם יו"ר ועד הרשויות הערביות מודר יונס, ודן עמו על המצב החברה הערבית ועל הדרכים, הפתרונות ומנגנוני הבקרה האפשריים להעברת התקציבים לרשויות הערביות בלי שיזלגו לארגוני פשיעה במגזר הפוגעים עמוקות בחברה הערבית בפרט ובכלל אזרחי ישראל.

"לאור ההחלטה הגזענית של סמוטריץ'": בדרך לשביתה כללית בחברה הערבית?
סמוטריץ' לא חוזר בו מהקפאת התקציבים, אך נתניהו מתחייב: "הכספים יעברו לחברה הערבית"

שר האוצר הבהיר בפגישה כי ימשיך לעבוד בתיאום עם השרים והגופים השונים למציאת המנגנון הנכון והיעיל להעברת הכספים לרשויות המקומיות הערביות.

"קיימתי פגישה חשובה עם יו"ר ועד הרשויות הערביות מודר יונס", אמר השר סמוטריץ', "המנוע של הפרוטקשן וארגוני הפשיעה הוא כסף שמגיע מתקציבי מדינה ובזה אני נלחם. המצב כיום בכפרים וברשויות הערביות הוא בלתי נתפס ואני לא מוכן להשלים איתו. לא יתכן שתושבי ישראל הערבים ובכירי השלטון המקומי במגזר הערבי נמצאים תחת איום מתמיד מצד ארגוני הפשיעה בחברה הערבית".

בצלאל סמוטריץ'  (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

"הדרישה לפקח על העברת התקציבים, כך שתגיע לאזרחי ישראל הערבים ולא לארגוני הפשיעה, היא דרישה צודקת, מוסרית ונכונה שכיום, אין עליה חולק", הוסיף, "אנחנו נמצא את המנגנונים הנכונים להעברת התקציבים. ממשלת ישראל מחויבת לכך ובע"ה נעשה הכל למיגור הפשיעה המאורגנת".

כזכור, לפני כשבועיים שלח שר הפנים משה ארבל מכתב לשר האוצר ובו ביקש לשחרר תקציבים עבור הרשויות הערביות. עם זאת, מלשכתו של סמוטריץ' נמסר כי הכספים הללו מוקפאים. "אנו נבהיר שמדובר בדרישה קואליציונית של מנסור עבאס מהממשלה הקודמת ובתוספת שקידמה איילת שקד למנסור עבאס בתור שרת הפנים מעבר למענקי האיזון. הכספים הללו מוקפאים עד שתהיה בדיקה ומנגנוני פיקוח", נמסר ממשרדו של סמוטריץ'.