אלוף (מיל') אורי שגיא ('מפקדים למען ביטחון ישראל') שוחח היום (חמישי) עם יואב מינץ בתוכניתו "קפאין" ברדיו צפון 104.5FM על המתיחות באיו"ש, בעקבות רצף הפיגועים: "כל השנים התעלמנו ממערב פרוע ביהודה ושומרון", אמר.

שגיא המשיך: "לא צריך להיות פרשן צבאי כדי להבין את העומס קצת יותר לעומק. הגולם קם על יוצרו שם. כל השנים וכל הממשלות למען אמת, ולא רק הנוכחית, התעלמנו ממה שאני קורא כאמור מערב פרוע ביהודה ושומרון. לא כולם, לא כל התושבים, אבל מחד גיסה פלסטינאים שחיים לא באורח דמוקרטי מטבע הדברים ומאידך גיסא, קיצונים משיחים השתלטו על סדר היום בו, וצה"ל קרוע ולא לאורך ימים הוא יכול לשאת בעניין והוא לא מתכונן גם למאבקים צבאיים אחרים שיכולים להתרגש עלינו".

אחרי שמונה חודשים זה ברור: זאת לא ממשלה אלא חלטורה מסוכנת

עוד תקף את הממשלה הנוכחית: "ביבי נתניהו וחבורת המשיחים אזובי הקיר מסביבו. אתם הרמתם יד על הסיפור הציוני. דמי חברינו ואחינו זועקים מן האדמה. אתם אחראים על הטירוף שיש במדינה. אתם צריכים ללכת הביתה".

לשאלת המראיין כמה צה"ל יכול למתוח את השמיכה, השיב: "יש לכל דבר מחיר. הוא מסוגל. הוא מסוגל גם לגייס מילואים, הוא יכול כמותית לכאורה לטפל בכמה דברים במקביל אבל המחיר הוא כשירות הולכת ויורדת, כוחות לא מאומנים, שלא לדבר שכמה משיחי טירוף מנסים להפוך את המשטר על פניו ולא מעט אנשים כאזרחים לא רוצים להמשיך ולהתנדב לשרת בצורה הזאת. אנחנו במשבר פנימי חריף מאד מאין כמותו והגבולות לא נהיו רגועים. אנחנו מכירים את מאזן ההרתעה שיש איתם, איראן לא שוקטת על שמריה, חמאס זו חבית חומר נפץ שיכולה להתרגש גם כן. המצב הבטחוני לא טוב, קשה מאד לצה"ל. לא יודע מה הייתי עושה במקום הרמטכ"ל. לא יודע להיכנס לנעליו, איש רציני מאד. היה פקוד שלי בעבר, איש אחראי ושקול מאד אבל ברגע זה אני לא מקנא בו".

על הקריאות לשר הביטחון יואב גלנט להתפטר, הבהיר: "לא אתן בעולם עצה למישהו שאני לא יכול להיכנס למקומו. אני לא קורא לאף אחד מהתפקידים במערכת הבטחון לנטוש. האלטרנטיבה שתבוא אחריהם מן הסתם תהיה יותר גרועה. לעיתים שני הצדדים מגיעים כאילו לאפיסת כוחות ומי שנשבר, נשבר. זה קרה לנו בחרמון, אנחנו קרובים 50 שנה למלחמת יום כיפור. אבל אולי מילה אחת למחוללי השבר הפנימי במדינת ישראל. ביבי נתניהו וחבורת המשיחים אזובי הקיר שמסביבו. אתם הרמת יד על הסיפור הציוני המשותף שנבנה בדמים תרתי משמע במשך 75 שנה. דמי חברינו, אחינו, אחיותינו זועקים מן האדמה. תראו מה עשיתם. אתם לא אחראים על חיזבאללה, אתם לא אחראים על איראן, לא אחראים על חמאס, אבל אתם כן אחראים על הטירוף שיש פה במדינה. תפסיקו עם הטירוף הזה אתם צריכים ללכת הביתה. אני מודה, אני מקדים, רק בחודש הבא יש את פרשת לך לך, אני אקרא בה ואגיד לאדון ביבי: לך לך!". 

לשאלה האם ריבוי הזירות שצה"ל מתמודד איתן, עלול לפגוע בכשירות של צה"ל לתפקד בו זמנית, ענה: "אני לא משווה, אבל הקושי הוא עצום. לפני 50 שנה ביום הכיפורים המצב הבטחוני היה בכי רע. צה"ל היה חזק, היה מאומן, וידענו להפוך את הקערה על פיה. עכשיו אם המצב יתחמם השוני הגדול הוא שהעורף יסבול סבל גדול. אני מקווה שלא. לצה"ל עדיין יש כוחות לא מבוטלים, אבל השבר הפנימי הוא גדול. ברשותך עוד משפט קשה מאד: סבא רבא שלי היה ממייסדי יסוד המעלה והוא הוריש לנו את המסר הבא: יכולתי לממשלה עוינת תורכית. הם עזבו, אנחנו נשארנו. סבא שלי שנולד ביסוד המעלה אמר: לחמנו בממשלה עוינת בריטית. הם עזבו אנחנו כאן. עכשיו אם יכולתי לדבר עם הורי, הייתי אומר שאנחנו לוחמים בממשלה עוינת שהיא שלנו אנא נגיע? מי שקצת אחראי אם עוד נותרה בו טיפת אחריות אצל ראש הממשלה: תעצור את הטירוף הפנימי כדי שנוכל להתמודד עם הקשיים החיצונים".