האלימות בחברה הערבית רשמה השבוע נקודת קיצון נוספת עם רציחתם של ארבעה בני אדם ביישוב אבו סנאן שבגליל. ראש מועצת דלית אל כרמל, רפיק חלבי, שוחח היום (שישי) על הנושא עם גדעון אוקו בתוכניתו ב-103FM והזהיר כי "מה שקורה בדלת האחורית יקרה בסוף על סף ביתך".

הממשל האמריקאי מגנה את בן גביר: "התבטאות גזענית ומתסיסה" | דיווח
הבריחו אמל"ח לאיו"ש בעת מבצע 'בית וגן': כתב אישום הוגש נגד שני תושבי הצפון

חלבי מתח ביקורת על המנהיגים של הציבור הערבי ואמר כי "הם לא עושים מספיק", אך עיקר הביקורת שלו הופנתה כלפי השלטונות: "המציאות בחברה הערבית, העוני, ההזנחה, הקרקע הפורה לאלימות ולפשיעה, זה פשוט מדהים הקלות שבה אנשים יכולים להשיג נשק. כל הדברים האלה זה עבודה של השלטון, המשטרה, המדינה. היחס של השלטון אלינו הוא מחפיר".

חלבי התייחס גם להתבטאויות האחרונות של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהצהיר כי חופש התנועה של יהודים חשוב יותר מזה של פלסטינים ביהודה ושומרון. "הוא מדבר לבייס שלו, לאנשים שלו שמריעים לו", אמר והוסיף: "אחוזי הגיוס בדלית אל כרמל אמנם נמוכים יחסית למגזר, אבל עדיין גבוהים ביחס למגזר היהודי. אני נותן את החובות שלי למדינה הזו, אבל מי שחושב שמושגים האלה הוא לא ישראלי. איתמר בן גביר הוא לא ישראלי".

בראיון לחדשות 12 השבוע התייחס בן גביר לגל הפיגועים ואמר כי הזכות שלו, של אשתו ושל ילדיו לנסוע בכבישי יהודה ושומרון יותר חשובה מזכות התנועה של הפלסטינים. "זו המציאות, זו האמת. זכות החיים שלי קודמת לזכותם", אמר בן גביר. מוקדם יותר השבוע, התבטא בן גביר בנושא האלימות בחברה הערבית, והודה: "אנחנו במצב חירום". ברק רביד דיווח הבוקר בוואלה כי משרד החוץ האמריקאי גינה את דבריו של בן גביר ואמר כי מדובר ב"התבטאות גזענית ומתסיסה". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM