שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר רא"ל (מיל') משה (בוגי) יעלון הביע ביקורת נוקבת היום (שבת) נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' באירוע "שבתרבות" בב"ש, באומרו: "הם רוצים לעשות צעדים של פשעי מלחמה".

"אתם נותנים יד לעבריין": שר הביטחון לשעבר במסר תקיף לשרי הממשלה

לדבריו, "סמוטריץ' אחראי על המנהל האזרחי והוא רוצה למחוק את חאוורה? אין פלא שקם טרור יהודי. העובדה שטרור יהודי עולה, הטרור הערבי עולה. כל עוד הממשלה קיימת, הטרור יגבר. האידיאולוגיה של סמוטריץ' ובן גביר זה שיהיה רע לערבים. הם רוצים לגרש ערבים, עליונות יהודית. לא סתם בן גביר התבטא ככה, הגזע היהודי הוא גזע עליון, אין מקום לערבים, זה הרבה יותר גרוע מכהנא. כל מטרת הממשלה לרסק את בג"ץ. שני הפירומנים רוצים לעשות צעדים של פשעי מלחמה מתוך תפיסה אידיאולוגית וחוששים שבג"ץ יתערב. הם רוצים להוביל למלחמת גוג ומגוג. אלה אנשים הזויים שמובילים אותנו לדיקטטורה פשיסטית, משיחית מושחתת".

עוד המשיך ואמר: "האתגר הוא בפני איש אחד - הנאשם נתניהו. ברגע שהוא החל לשעבד את האינטרסים של מדינת ישראל לטובתו האישית אז האחריות עליו. הסבירו לו שלא רוצים לשרת תחת דיקטטורה אז הוא פיטר את גלנט. אתה רוצה רק יס מנים? האינטרס האישי שלו גובר על הכל. אין מנוס אי אפשר לקיים את מדינת ישראל כפי שהכרנו אותה כל עוד נתניהו ראש הממשלה. אני הייתי רמטכ"ל לפני ההתנתקות, שרתתי 37 שנים תחת ממשלות שונות. המצב היום דומה למצב לפני מלחמת יום כיפור. במלחמת יום כיפור הממשלה טעתה, כיום זה איום פנימי כשהממשלה עושה את זה בזדון. אני מאמין שהחוקים יפסלו בבג"ץ ואז הכדור יעבור לנאשם. ברגע שנתניהו יסתבך פתאום הסדר ישתנה. אם הוא יציית לבג"ץ - הוא מאבד את הקואליציה. אם הוא לא יציית - הוא יאבד את המדינה. זה יוביל לפסילתו של נתניהו".

לסיום, סיכם: "אין לי ספק שתהיה מחאה של שמיניסטים שיודיעו שהם לא יתגייסו. אחרי שנעבור את המשבר הנוכחי חייב להקים קואליציה שתתבסס על המשרתים ומשלמי המיסים, רוב שיהיה מסוגל לחוקק חוקה למדינת ישראל. המחאה זה המאבק הכי חשוב שהשתתפתי, אני לא מתגעגע לפוליטיקה. אני מקווה שמהמחאה יכנסו מנהיגים צעירים שיעזרו למדינת ישראל לצאת מהמשבר".