בסוף השבוע דווח כי במהלך ביקורו של השר רון דרמר בוושינגטון בשבוע שעבר, הועבר לישראל המסר האמריקני כי יידרשו ויתורים מכיוונה של הממשלה בסוגיה הפלסטינית, זאת באשר להסכם המתגבש בין ארה"ב לסעודיה. הכתב והפרשן המדיני ברק רביד ('וואלה') שוחח היום (ראשון) עם טל שלו ואודי סגל בתוכניתם ב-103FM והביא פרטים נוספים על הידיעה.

בדרך לבחירות? בליכוד מזהירים מהתרסקות של הקואליציה
מאיימים על מרקם חיינו: הבחירות המוניציפליות יוכלו לסייע בסיכול תוכניות הקואליציה | בן כספית

"אומרים שיש סיכוי גדול מאוד שנתניהו יגיע לבית הלבן לפגישה עם ביידן בשבוע השלישי של ספטמבר, מדברים על ה־18, שזה יוצא יום שני מיד אחרי ראש השנה", אמר בפתח דבריו. "נתניהו ממש לא רצה שהפגישה תהיה פגישה של חצי שעה במלון בניו יורק, וכמו שזה נראה כרגע יש סיכוי גדול שהוא הולך לקבל את זה".

"היה ביקור שקצת עבר מתחת לרדאר של השר דרמר בוושינגטון, שהוא השר היחיד שמקבל אישור מנתניהו להגיע לוושינגטון", המשיך. "הוא היה פה לפני עשרה ימים ופגש גם את סאליבן ובלינקן, והם אמרו לו 'תשמע, ממשלת ישראל קצת מבולבלת. אתם קוראים לא נכון את המציאות ואת המצב. תדעו שתצטרכו לעשות ויתורים מול הפלסטינים בהסכם מול סעודיה'".

ביידן נגד נתניהו ונגד הרפורמה: "ישראל לא יכולה להמשיך בדרך הזו" (צילום: רויטרס)

עוד הוסיף ואמר: "ביידן לא רוצה פיצול של המפלגה הדמוקרטית, שלפחות 70-80 אחוזים מהסנאטורים הדמוקרטים יצביעו בעד, ובשביל שזה יקרה ישראל תצטרך לעשות ויתורים לפלסטינים. אם נתניהו יגיע לבית הלבן, זו תהיה פגישה מכרעת שביידן יגיד שהוא יוכל להשיג לו שלום עם סעודיה, אבל הוא יצטרך לשלם מחירים מאוד משמעותיים לפלסטינים. זו תהיה השיחה בין ביידן לנתניהו, ביידן יאמר שזה יעלה לנתניהו במהלכים קשים מאוד פוליטית שאולי אפילו יחייבו שינויים פוליטיים. אני יותר ממעריך שנתניהו לא יוכל לשלם פה באשראי, הוא לא יוכל להסתכם פה רק במילים".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm