יו"ר חדש תע"ל איימן עודה התראיין הבוקר (ראשון) בגל"צ לאחר הדיווחים מאמש על אבטחה שהוצמדה לו בשל איומים על חייו מטעם ארגוני פשיעה.

אבטחה הוצמדה לח"כ איימן עודה בשל איומים על חייו; חד"ש: "אור ירוק מהממשלה"
"מפנה את המקום": איימן עודה פורש מהחיים הפוליטיים

"אין לי מאבטח אישי וצמוד, אני לא חושב שאני מאוים בדרגה כל כך גבוהה, אני מאוים כמו עוד מאות אלפי אזרחים ערבים, זה המצב בחברה שלנו, והמדינה צריכה לטפל בזה והיא איננה", אמר בפתח הריאיון.

עוד הוסיף: "אני חושש ונזהר והתקשרו אליי מהכנסת ונתנו לי הוראות איך אני צריך להתנהג, אז אני צריך להיות זהיר, אבל מצבי, כמו מצבם של עוד מאות אלפי אזרחים ערבים, ואני רוצה שכולם יבינו את המשוואה - האזרחים הערבים איבדו את המבנה המסורתי, את החמולות המוכתרים והנכבדים, זה טוב כי אנחנו רוצים לחיות בחברה דמוקרטית בסופו של דבר, אבל הערב לחברה דמוקרטית ואינדיבידואלית זו המדינה. הפסדנו את המבנה הישן אבל לא הרווחנו את המבנה החדש, את המדינה, נכנסו לשם ארגוני פשיעה ולכן אנחנו במצב הקשה הזה".

לדבריו, "אנחנו חיים באבסורד, המפכ"ל אמר שזה טבעם של הערבים, הפשיעה, הוא לא עשה השוואה בין חיי החברה הערבית כיום ולפני 30 שנה, כשלא היה פשע ברמה כזו, והוא עמד אולי על 4.9%. בגדה הערבית חיים מיליוני פלסטינים, ונהרגו שם 20 ומשהו אנשים, ובקרבנו נהרגו 185, תבינו את ההבדל, אז זה לא טבעם של הערבים, זו טבעה של הגזענות בישראל. אם אני רוצה להתלונן אבל, למי אני פונה? לאיתמר בן גביר. לראש הממשלה שאחוז הפשיעה בקרב האוכלוסייה הערבית תחת כהונתו עלה פלאים. נתניהו הוא האשם מספר 1 במצב שבו אנו נמצאים. אנחנו שקופים. יש לי הרבה הערכה אמנם למארגני ההפגנה בקפלן אתמול, ששמו את נושא הפשיעה כאחד הנושאים המרכזיים באותו ערב, השיתוף שלנו עם הקבוצות האלה למען ערכים אוניברסליים אלה דברים חשובים. צריך למצוא את הנוסחה לפעול ביחד נגד הממשלה הזו. המאבק צריך להגיע עד למרי אזרחי, אין אופציה אחרת", סיכם.