על רקע המגעים בין ארצות הברית לסעודיה שיטיבו, ככל הנראה, גם עם ישראל, עולה השאלה אילו ויתורים, אם בכלל, תצטרך הממשלה הישראלית לעשות עבור הרשות הפלסטינית. שגריר ישראל בארה"ב לשעבר מייקל אורן שוחח היום (ראשון) עם אודי סגל וטל שלו בתוכניתם ב-103FM, התייחס לדברים, וגם לנשיא לשעבר דונלד טראמפ שמחזיק ברוב קולות בארה"ב.

"סיכוי גדול מאוד": לקראת פגישה מדינית בין נתניהו לביידן בספטמבר?
בדרך לבחירות? בליכוד מזהירים מהתרסקות של הקואליציה

"ביידן עדיין מסתכל על ביבי כמו חבל הצלה, הוא זקוק להישג מדיני, וזה ההסכם עם סעודיה", טען. "נתניהו כל כך רוצה בהסכם הזה מכל מיני סיבות. שלום עם סעודיה לא רק פותח בפנינו את השוק הסעודי, זה פותח את כל העולם הסוני ומשנה משחק אדיר. הוא חייב להביא מחווה לפלסטינים".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

ביידן נגד נתניהו ונגד הרפורמה: "ישראל לא יכולה להמשיך בדרך הזו" (צילום: רויטרס)

בהמשך, הבהיר: "יש בסך הכל שלוש מחוות: בנייה פלסטינית באזור C, הקפאת בנייה יהודית בכל יו"ש ומחויבות לא לספח. השלישית נראית לי חלשה מידי. נתניהו נחוש בדעתו, הוא חייב את זה גם בגלל הפוליטיקה הפנימית, גם בגלל המורשת שלו, וגם כדי להסתיר קצת את עצם העובדה שהמדיניות שלו נגד איראן נכשלה. הוא משנה את הנרטיב, כל הזמן היה איראן, עכשיו זה שלום. אני לא יודע איך אפשר היה אולי לנצח".

"נכון לבוקר, לטראמפ יש 55 אחוזים מהקולות, ולדה־סנטיס יש רק 14", הגיב אורן על המציאות הפוליטית בארה"ב בימים אלה. "בכל פעם שטראמפ מתייצב בבית המשפט, המספרים שלו עולים בהרבה מאוד. לפי סקרים מסוימים, יש תיקו בינו לבין ביידן. המצב מאוד מסוכן לעולם, לא רק לנו. סביב טראמפ היו יהודים, כבר אין יהודים שם, וזה מעניין. אין שום ביטחון שהוא יהיה פרו ישראלי כפי שהיה".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm