הממשלה תאשר היום (ראשון) את הקמת ועדת חקירה לפרשת פגסוס. ההצעה להקמת הוועדה היא של שר המשפטים יריב לוין. מקורות בכירים בקואליציה טוענים כי לאחרונה קיבלו מספר פניות מגורמים משמעותיים המזוהים עם האופוזיציה שבדקו את האפשרות "להגיע להבנות באשר לסוגיות הרפורמה והמשך המחאה תמורת הקבורה של ועדת חקירה לפגסוס או הפיכתה לוועדת חקירה פרלמנטרית, כאשר גם חברי האופוזיציה יקחו בה חלק".

ברגע האחרון: זה השינוי בסמכויות הוועדה לחקירת פרשת פגסוס

לטענת גורמים בקואליציה: "הקמת ועדת חקירה לפרשת פגסוס מחרידה רבים במערכת המשפט וגם באופוזיציה. הם כנראה יודעים היטב מי עלול לשלם מחיר כאשר האמת על האזנות הסתר הלא חוקיות תצא לאור. זה לא רק החשש שלהם שמא ממצאי החקירה יקריסו את משפט נתניהו, זה הרבה מעבר לכך".

צריך להזכיר כי בשבוע שעבר כונסה ועדת משנה למאבק בפשיעה בחברה הערבית. בדיון העלו גורמים משטרתיים טענה כי איסור שימוש בתוכנות הרוגלה שחל בעקבות סערת הפגסוס מקשה עליהם במאבק בפשיעה במגזר הערבי, והם ביקשו לאפשר להם שימוש באמצעים הדיגיטליים במקביל לעבודתה של הוועדה. על כן, על הפרק לאפשר למשטרה שימוש מוגבל תחת בקרה ורק למטרות ספציפיות הקשורות למאבק בפשיעה במגזר הערבי נוכח המצב הקיים.

גורמים במערכת הפוליטית מסרו: "ממצאי החקירה של פרשת פגסוס ירעידו את המדינה וישכיחו את כל מה שהיה פה במהלך השנה, החל מסערת הרפורמה והמחאה. בכירים בקואליציה מספרים כי לאחרונה קיבלו פניות מגורמים משמעותיים המזוהים עם האופוזיציה שבדקו את האפשרות של "עסקת חבילה": הבנות בנוגע לחוקי הרפורמה תמורת הקבורה של ועדת החקירה לפרשת פגסוס או הפיכתה לוועדת חקירה פרלמנטרית, כאשר כאמור גם חברי האופוזיציה יהיו חברים בה".