סוף שבוע מדמם נוסף נרשם בחברה הערבית, זאת לאחר ניסיון הרצח אתמול בכפר כנא, ואף רצח של אסיר משוחרר ליד סכנין הבוקר (ראשון). חבר הכנסת חד"ש תע"ל אחמד טיבי שוחח עם אודי סגל וטל שלו בתוכניתם ב-103FM והתייחס לדברים.

הקלות לפלסטינים תמורת הסכם עם סעודיה? ח"כ מהקואליציה במסר חד משמעי
"תחריד את מערכת המשפט": בקואליציה תומכים בהקמת ועדת פגסוס

"מי שרוצח שני מנכ"לים ומאיים על ראשי מועצות, זה אומר שאף אחד לא חסין", טען בפתח הראיון. "אין ספק שארגוני הפשיעה לא מתייחסים אל המשטרה כאל גורם מרתיע. תפקיד המשטרה הוא להרתיע פושעים. אני בטוח שהאנשים האלה שרצחו, חלק גדול מהם רצח יותר מפעם אחת. לא רק שהמשטרה לא מונעת רצח, היא לא מפענחת רצח.

"גם הממשלה הזו לא פענחה רצח, וגם הממשלה הקודמת. הפיענוח חשוב. יש נשק שמשתולל ביישובים הערבים, והוא רוצח אותנו. איך אפשר להשאיר את בסיסי הצבא כמקור לנשק ליישובים הערביים? אם המדינה הייתה חושדת שמדובר בנשק ביטחוני לאומני, חמש דקות לא היו נשארים בסביבה", המשיך.

בהמשך, הודה: "בן גביר לא טיפש, יש סיבה בגנה הוא אומר שב"כ ומעצרים מנהליים. הוא רוצה לשנות את הסטטוס החוקי של האזרחים הערבים, שיהיו פלסטינים משני עברי הקו הירוק באותו סטטוס של איום ביטחוני. בן גביר גדל ושינן את האמירה מוות לערבים שנים רבות. עכשיו ערבים מתים מול עיניו. אני לא חושב שהוא בטוח בעיני עצמו שזה כישלון.

"המדינה יכולה יותר והיא לא עושה", הוסיף. "אין ספק שבן גביר הוא סוכן כאוס, המחשבה הכללית בציבור הערבי היא שיש החלטה רשמית וממלכתית שיהיה כאוס בחברה הערבית, ושהם יתעסקו בשמירה על חייהם ולא בנושאים נוספים. המפכ"ל אמר שזה במנטליות שלנו להרוג אחד את השני". 

"משהו קרה ביחס של המשטרה לאזרחים הערבים כאל אויבים", אמר חבר הכנסת. "אנו רוצים שהיחס אלינו יהיה שוויוני כאל אזרחים, ולכן לאזרחים לא עוצרים תקציבים בגלל שהם מותקפים על ידי ארגוני פשיעה. ארגוני הפשיעה לא צריכים לקבל אגורה אחת מכספי הציבור שלנו, הם צריכים לקבל בית משפט, מעצר ולכלא. תוכנית הרמזור היא כלי כדי למנוע העברת תקציבים להרבה רשויות ערביות. אי אפשר שהרשויות יהיו בין הפטיש של ארגוני הפשיעה לסדן של סמוטריץ'".

איתמר בן גביר עונה לבלה חדיד: "לא חוזר בי מדבריי" (צילום :ללא קרדיט)

בסיום דבריו, התייחס יו"ר חד"ש תע"ל לדברי השר בן גביר שעוררו סערה בעולם, והודה: "הוא תיאר מציאות קיימת, אך מדובר לראשונה בהודעה של שר בכיר באופן בוטה, ברור. תרגמתי את הדברים שלו ושלחתי אותם לכל העולם. ההודעה שיש אפרטהייד, כל פעם שאמרנו כך שאלו מאיפה אנו מביאים את השקר הזה. למה לא הפוך, שהזכות של החיים של הפלסטינים חשובה יותר מזכות התנועה של המתנחלים? יש רבים שמקיימים את המציאות הזו, לא רק בן גביר. הממשלה הזו, על כל חבריה, תומכים בזה. בנט לא חשב כך? שקד לא חשבה כך? גם בג"ץ חשב כך, הוא אישר את הכבישים הנפרדים".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm