ישיבת הממשלה נפתחה היום (ראשון) כאשר היועמש"ית גלי בהרב מיארה שיגרה מכתב חריג לשרים נגד הקמת "ועדת פגסוס" שתובא לאישור הממשלה על ידי שר המשפטים יריב לוין. הועדה תחקור הפעלת רוגלות לא חוקיות נגד אזרחי ישראל על ידי המשטרה. 

במקביל לחקירת הפרשה: "פגסוס צפויה לחזור לשימוש משטרתי בקרוב"
ברגע האחרון: זה השינוי בסמכויות הוועדה לחקירת פרשת פגסוס

היועמ"שית רשמה במכתבה: "ועדת בדיקה ממשלתית יונקת את כוחה מתחומי האחריות של השר המבקש להקימה. כידוע, ניהולו של הליך פלילי מופקד בידי בית המשפט היושב בדין, וקיימת הפרדה מוסדית ברורה בין אחריותו המיניסטריאלית של שר המשפטים, לבין גופי החקירה והתביעה. על כן, הממשלה אינה מוסמכת להעניק לוועדת הבדיקה את הסמכות להתערב בדרך כלשהי בהליכים פליליים תלויים ועומדים. הענקת סמכות לוועדת הבדיקה הממשלתית לקיים בדיקה ביחס להליכים פליליים תלויים ועומדים חורגת מהסמכות המוקנית לשר המשפטים ולממשלה". 

בתוך כך, בפתח הישיבה התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לגל אלימות הגואה בחברה הערבית, לרבות ניסיון החיסול אמש בכפר כנא: "שולח החלמה לתושבים שנפגעו בכפר כנא. הפשיעה בחברה הערבית זו מכת מדינה, הייתה מכת מדינה נוספת, ארגוני פשיעה שהיו קיימים גם בחברה היהודית, זה לקח לנו שנים אבל חיסלנו את מרביתם בפעולה שיטתית. כך נעשה גם בחברה הערבית", אמר.

עוד הוסיף: "אנו מאמינים שכל אזרחי ישראל, יהודים וערבים, ראויים לחיות בביטחון ובטח לא תחת משטר האימה והטרור שרבים מאזרחנו הערבים חיים תחתיו כיום, ונעשה שימוש במעצרים מנהליים כדי לבלום את מעשי הרצח. אני בטוח שבכוחות משותפים נצליח למגר את התופעה ולצמצם אותה לממדים שהבאנו בחברה היהודית. אני פונה לראשי הרשות ואני אומר להם - התייצבו יחד עם הממשלה במאמץ המשותף נגד ארגוני הפשיעה".