בשבוע הבא יתחדשו העבודות על הקמת הטורבינות, תחת חשש מהתלקחות מחאת העדה הדרוזית. ד"ר אמיר חניפס, ראש המרכז הישראלי דרוזי, התראיין היום (ראשון) בתוכניתו של יואב מינץ "קפאין" ברדיו צפון 104.5fm ופרש את משנתו בנושא.

גם שוויץ מאחורינו: ישראל המדינה הכי יקרה בארגון ה-OECD
נתניהו: "כמו שחיסלנו את ארגוני הפשיעה בחברה היהודית, כך נעשה בחברה הערבית"

בפתח הראיון, נשאל חניפס מה דעתו על כך שהעבודות להקמת 21 הטורבינות בגולן יחודשו השבוע: "אנחנו מאוד כועסים. הצדדים לא הגיעו לשום הסכמות בינתיים. אפשר לשאול את עצמנו, מה הייתה הסיבה לעצור את המשך העבודות ביוני האחרון? ברור לך שזה היה בגלל המצב הפוליטי המסובך שראש הממשלה והממשלה שלו נקלעו בזמנו. זה לא בא ממקום של להגיע להסכמות עם הדרוזים ברמת הגולן אלא להרגיע את הרוחות בארץ".

"התחושה היום שיש פה ממשלה שפשוט מחזירה יריקה לפרצוף של אזרחיה הנאמנים", המשיך. "עם כל החוקים שחוקקו בשנים האחרונות, חוק הלאום שהפך אותנו לאזרחים סוג ב', חוק קמיניץ שהפך את הצעירים שלנו לעבריינים בעל כורחם, כל המצב בעייתי בישובים הדרוזים, חוסר המשילות והפשיעה המשתוללת, ראינו את הטבח באבו סנאן. אז אתה שואל את עצמך, זה מה שמעניין עכשיו את ממשלת ישראל? טורבינות ברמת הגולן? אנחנו כבר שנים זועקים לשמיים ואף אחד לא מקשיב לנו".

הפרות סדר בצפון הגולן על ידי מוחים מהקהילה הדרוזית. (צילום: דוברות המשטרה)

"איך זה יכול להיות שכל הפרויקטים הלאומיים שהממשלה מקדמת עוברים בדרך כזו או אחרת, דרך אדמות של הדרוזים", תהה. "כביש 6 החלק הצפוני, רובו ככולו עובר באדמות של הדרוזים, מסילות רכבת באדמות של הדרוזים, קווי חשמל באדמות של הדרוזים, שמורות טבע, פארקים, הכל באדמות של הדרוזים".

"אנשים זועמים, כועסים. זו לא בדיוק חברה שיש לה תרבות לצאת לצמתים בסוף השבוע להפגין ולהרים דגלים. זה לא אומר שהחברה שלנו לא זועמת ולא מסתובבת עם בטן מלאה עם כל מה שקורה ואנחנו רוצים להתעמת. כמו שקרה ביוני האחרון. זה לא יהיה חבל להרוס את ברית החיים בינינו לבין המדינה? בגלל טורבינות? זה דחוף? אני פונה מכאן לראש הממשלה ולממשלת ישראל, אנא, לא להתחיל את עבודות הטורבינות לפני שמגיעים להסכם עם הדרוזים ברמת הגולן, זה יהיה אסון, מה שייהרס, אי אפשר יהיה לתקן. זה יהיה חבל לכולם".

כאשר נשאל למה התכוון כשאמר "יישפך כאן דם" השיב: "אני מתכוון שבני הדרוזים הצעירים יצטרפו לדרוזים ברמת הגולן ויתנגדו לכל ניסיון להקמת הטורבינות. מה אתה מצפה? זה לא ברור שאנחנו עלולים למצוא את עצמנו במצב שיוצא משליטה ואז הכל עלול להתדרדר לכיוון שיהיו נפגעים משני הצדדים ומי צריך את זה?".

"אני מאד מקווה שלא נגיע למצב הזה, מאד מקווה. אני מפחד שנגיע למצב של התנגשות בין הצדדים וזה יהיה חבל מאד. אני רוצה למנוע את זה. אני מתריע על זה אני מדבר מעל לכל במה בכל אמצעי התקשורת. מבקש מראש הממשלה וממשלת ישראל, לא לעשות את הצעד הזה".

"כל בוקר קמים לעוד מקרה רצח. רק לפני שלושה ימים תושבי אבו סנאן קברו ארבעה צעירים על סתם. ועכשיו במקום לבוא ולהשקיע את הכספים בהחזרת הבטחון בפיתוח תוכניות מתאר, מה שמעניין אותם - להתקדם עם הטורבינות ולגרום למצב של כאוס. אני מקווה שהם יתעשתו והגורמים האחראים, ולא השרים הגזענים והמשיחים, ידחפו לדבר הזה".