בצל מקרי האלימות והרצח בחברה הערבית, יו"ר הועדה לביטחון לאומי ח"כ תא"ל במיל' צביקה פוגל (עוצמה יהודית), שוחח היום (ראשון) בתוכניתו של גדי נס ב-104.5FM והסביר מי לדעתו אחראי להחזרת המשילות בחברה הערבית. 

נתניהו מיישר קו עם בן גביר: "בוחנים שימוש במעצרים מנהליים בחברה הערבית"
ראש עיריית טייבה: "בן גביר לא הוזמן לפגישה עם ראשי הרשויות הערביות"; השר: "זה מיותר"

בפתח השיחה אמר פוגל: "אנחנו כל כך בקלות מדכדכים את עצמו ונכנסים לתוך מראה שחורה. שאני אומר לעצמי האם יש טעם להתראיין ולהראות לציבור את האמת ואת המציאות כפי שהיא? הפתרונות לא יקרו מחר בבוקר. אם לא תהיה סבלנות לא יהיו פתרונות. לא איבדנו את זה אבל כנראה שאנחנו בדרך".

"אזרחי ישראל לא פוגשים את האמת", הוסיף, "אני רוצה לנצל את הבמה הזו ולומר לעם ישראל את האמת - גבולות מדינת ישראל מול מצרים, לבנון וירדן פרוצים להברחת נשק וסמים. אלפי כלי נשק עוברים שם ומיוצרים ביו"ש. חלקם גם נכנסים למדינת ישראל. תסתכל על הישגי המשטרה והמשרד לביטחון לאומי - אלפי כלי נשק נתפסו. מה שלא היה מעולם. וזה עוד כלום. יש אלפי כלי נשק בידיים לא ראויות. ארגוני הפשיעה במגזר הערבי הולכים וצוברים תאוצה כי עשינו טעות לאורך שנים".

צביקה פוגל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
צביקה פוגל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר מכן טען: "בוא נשים את המציאות על השולחן. הכסף הזה הלך עד היום ללא שליטה. גם שר האוצר ואומר 'אין לי בעיה, אני אעביר את הכסף. אבל תראו לי לאן הוא הולך. אני לא מוכן לספק כסף יותר לארגוני הפשיעה', עשרות מיליוני שקלים שלא לומר מיליארדים הולכים למקומות שאסור שהם ילכו. הכסף הזה משמש לרכישת נשק, הברחות, סמים ולכל מה שרע. ואם לא די בזה אז הפלסטינים רוצחים בנו בכל מקום שיתאפשר. אם לא נשנה את התפיסה, נשאר בלי מדינה. הדרך היחידה לדאוג לקיומה של מדינת ישראל היא להפסיק להאכיל את הידיים שפוגעות בנו אלא לגדוע אותן. רק מלחמה. אין דרך אחרת. אני מצטער שאני היחיד שאומר לכם את האמת".

"אם לא נטפל בזה היום, אז מה שראית בשומר חומות זה רק פרומו למה שנראה בהמשך, כי יש הרבה יותר נשק, הרבה יותר לאומנות, הרבה יותר ארגוני פשיעה. אנחנו את זה צריכים לעצור – מלחמה זה לא רק בנשק. זה גם באמצעים כלכליים. צריך להיכנס ולעשות עבודה", הסביר פוגל.

בהמשך הביע את עמדתו באשר לפרשת פגסוס ואמר: "גם אני חושב שצריך לפעיל רוגלות. אבל אני חושב שבניגוד למה שאומרים כל מיני קציני משטרה בכירים שיתפטרו אם יפתחו ועדת בדיקה, על מה יש לכם להגן? מה יש לכם להסתיר? כל המטרה של ועדת הבדיקה היא להחליט על הנוהל הנכון להפעלת רוגלות שלא תפגע בפרטיות התושבים אלא תגיע לאן שהיא צריכה להגיע. כל שהם עושים מאז שהממשלה הזו זכתה בבחירות, הם עושים יד אחת לקשור קשר במסתרים עם 'חונטה של לשעברים' שהם מאוד מתוסכלים והם חלק מהאיום הקיומי על עם ישראל".

"אחת מהמשימות העיקריות שלנו היא לתקן את מערכת המשפט שתאפשר לנו למשול, זאת אחריותי לפני הציבור שישפוט אותי בעוד שלוש שנים, לא תסביר לאותם אנשים שמפגינים כל הזמן שכשהם מעסיקים את ממשלת ישראל בהפגנות. ממשלת ישראל לא נמצאת במקומות שהיא צריכה להיות", הוסיף.

לסיום, גיבה את דבריו של השר לביטחון לאומי בן גביר שאמר בריאיון ל'חדשות 12' כי 'זכות החיים מקודשת יותר אפילו מהשבת'. לדברי פוגל: "זכות החיים שלי לא רק גוברת על זכות התנועה היא גם גוברת על זכות המחאה. זכותנו לחיות, לנהל חיי שגרה נורמלית - חשובה מכל זכות אחרת. קדושת החיים היא המשמעות האמיתית של היהודים. רק לא יהודים לא מבינים את זה".