הממשלה אישרה היום (ראשון) את הקמת ועדת הבדיקה הממשלתית לתוכנות הרוגלה, לאחר ששר המשפטים יריב לוין הסכים להצעת פשרה של השר אבי דיכטר ולפיה וועדת החקירה תוכל ליזום היוועצות עם היועמ״שית בנוגע לתיקים פתוחים.

ההתנגדות היועמ"שית לסמכויות ועדת פגסוס: "רוצה להגן על הפרקליטות"
ח"כ מהליכוד על פגסוס: "הוועדה לא תשפיע על תיקי נתניהו"

הערב חברי הוועדה בראשותו של סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט בדימוס משה דרורי, ערכו את היוועצותם הראשונה בה בין היתר הוחלט על הזמנתה של היועצת המשפטית לממשלה כבר לישיבת הוועדה הראשונה, על מנת שעמדתה המשפטית, בין היתר, בשאלה של בדיקת השימוש ברוגלות בהליכים תלויים ועומדים, תישמע במלואה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

כזכור, במכתב ארוך, היועמ"שית טענה כי אין יכולת לתת סמכות לוועדת הבדיקה לחקור תיקים שמתנהלים בבית המשפט, כגון תיקי נתניהו, והגדירה זאת כ"שיבוש הליכי משפט". בשל טענתה של היועמ"שית כי ראש הממשלה נתניהו נמצא בניגוד עניינים בנוגע להקמת הוועדה, מכיוון שבמסגרת החקירות נגדו נעשה שימוש פסול בפגסוס, נתניהו לא השתתף בהצבעה.

ל"מעריב" נודע כי במסגרת הצעת המחליטים של הממשלה, לוין הכניס סעיף במסגרתו יוחלט כי הוועדה תבדוק פניות מהיועצת המשפטית לממשלה או פרקליט המדינה, במסגרתן ייטען כי בדיקה מסוימת עלולה לפגוע בהליך שעדיין נידון בבית המשפט או נחקר במשטרה כך שיש חשש לשיבוש הליכים. מי שיבדוק את הפניות תהיה הוועדה והיא זו שתחליט לגבי בדיקה או הימנעות מבדיקה בתיקים אלה.