האלימות בחברה הערבית שוברת שיאים שלילים כשרק אתמול בבוקר (ראשון) ראשד אבו סלאח בן 30 נורה למוות סמוך לסכנין בעת שהיה ברכבו ובכך עלה מספר הקורבנות ל-151 מתחילת השנה.

תסכול בחברה הערבית: "אין ביטחון, לא ברחוב ולא בבתים. אנחנו באנרכיה"
בסכנין זועמים: "במידה והמשטרה מעוניינת להגיע לרוצחים, היא יכולה לאתר אותם"

חבר הכנסת לשעבר זוהיר בהלול שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לאלימות הגואה: "אין קשר לחלוטין בין העובדה שאנחנו מבקשים הגנה של המדינה לעומת רפיסותה של ההנהגה הערבית. אני מסכים עם כמה נקודות שאנחנו צריכים להשתלב, אבל אני לא מסכים שכל ההנהגה הערבית לא רצתה תחנות משטרה בתוך הישובים הערביים".

"בעודי יושב בכנסת, נאם באחד הסיטואציות השר לביטחון פנים דאז גלעד ארדן, ובעודו תוקף את חברי הכנסת הערבים שאומרים שהם לא רוצים תחנות משטרה, אני עצמי פצחתי במונולוג קצרצר על כך שאני מסכים שיהיו יותר ויותר תחנות משטרה בחברה הערבית, אז ההכללה היא בעוכרנו. אבל אני חושב שאנחנו ראויים להגנה של המדינה, בעודנו מתבוססים בדינו, ויש עלינו גם אחריות, אני מסכים". ", טען.

לדבריו, "מי שנתן הגנה בצורה בלתי ישירה לארגוני הפשע מקבל אותם עכשיו בפנים. ארגוני הפשע גם יכולים לפגע בחברה היהודית. אני מזמין אותך לבקר בכמה וכמה ישובים ערבים. אני מתגורר בעיר עכו שהיא מעורבת, אין מתנ"סים משותפים, ואין מסגרות משותפות, ואין בית ספר משותף, אז אנחנו לא יכולים להעלות את איכות חיינו כאשר אנחנו נבדלים ומבודלים על ידי הממשל".

"אף אחד לא רוצה שנשתלב, אז אנחנו אמנם הבענו את חוסר רצוננו להשתלב במדינה, וזו הייתה טעות אסטרטגית ממדרגה ראשונה, אבל הבעיה היא בעיית ממסד שמתנכר, שמתעלם, שלא רצה שתהיה אצלנו משילות. אבל גם כן, אני מסכים, בעיה של הנהגה ערבית רופסת, קופאת על שמריה, לא מצליחים להתנער מאקסיומות, והיא גם הייתה אמורה, כי אנחנו נדמה לי מתחילים לאבד את הרכבת, ההנהגה הזאת הייתה צריכה לשנות ממנהגיה בוודאי", הוסיף בסוף דבריו. 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm