לאחר ששרת החוץ של לוב נג'לאא אל-מנקוש הושעתה מתפקידה משום שנפגשה עם שר החוץ אלי כהן בשבוע שעבר, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף הבוקר (שני) את מדיניות הממשלה. ״כראש ממשלה וכשר חוץ יש פגישות ושיחות שערכתי שאיש לא יידע עליהן לעולם. ניהול מדיניות חוץ של מדינה כמו ישראל הוא אירוע מורכב ולעתים נפיץ שצריך לנהל בזהירות ובחוכמה", כתב. 

"מדינות מסתכלות ורואות שבירושלים יש אנשים שאי אפשר לסמוך עליהם"
לאחר הפגישה עם השר כהן: שרת החוץ של לוב הושעתה, הפגנות ענק נגד ישראל

לפיד טען כי התנהלות הממשלה מובילה לאי אמון בקרב מדינות העולם: "פגישות חשאיות שמעולם לא דלפו בנו את היחסים שהפכו עם השנים להסכמים היסטוריים עם מדינות האזור. זה לא מה שקורה עכשיו. מדינות העולם מסתכלות הבוקר על ההדלפה חסרת האחריות של פגישת שרי החוץ ישראל - לוב, ושואלות את עצמן - זו מדינה שאפשר לנהל איתה יחסי חוץ? זו מדינה שאפשר לסמוך עליה?".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>
יאיר לפיד בשיירת המחאה לירושלים (צילום: דוברות חבר הכנסת)

הוא ביקר בחריפות את התנהלותו של שר החוץ: "זה מה שקורה כשממנים את אלי כהן, אדם בלי שום רקע בתחום, לשר חוץ רק לשנה, משתמשים בשר אחר, רון דרמר, כשר החוץ האלטרנטיבי, שמים בהמתנה שר שלישי, ישראל כ"ץ, מפקידים את ההסברה הבינלאומית בידי שרה רביעית, גלית דיסטל אוטבריאן, ונותנים לשר חמישי, עמיחי שיקלי, לנהל (נורא ואיום) את היחסים עם יהדות העולם".

עוד הוסיף: "האירוע מול שרת החוץ הלובית הוא חובבני, חסר אחריות,  וכשל חמור בשיקול דעת. זה  בוקר של חרפה לאומית וסיכון חיי אדם בשביל כותרת״.