פחות מהיממה לאחר הסערה סביב סיום תפקידה של מנכ"לית משרד ההסברה גלי סמבירא, בלשכת השרה גלית דיסטל אטבריאן הודפים הבוקר (שני) את הביקורת וטוענת כי "במשך ארבעה חודשים, הצוות המקצועי של משרד ההסברה לא הצליח לממש את מדיניות וחזון השרה ואת הייעוד שלשמו נוצר, אף לא במעט. שרת ההסברה לוקחת את המשימה שהוטלה על כתפיה כשליחות וכמשימה אישית. המשרד עובר כרגע שינוי ארגוני עמוק לטובת אזרחי ישראל".

"תפסיקי עם השקרים, תסתמי מפגרת": ישיבת הממשלה יצאה משליטה

שורה של גורמים המעורים לאורך זמן במתרחש במשרד ההסברה, טוענים את אותה הטענה, לפיה הבעיה המובנית של המשרד מרגע הקמתו היא היחסים העכורים שבין השרה דיסטל אטבריאן לבין לשכת ראש הממשלה.

עוד מהאירוע הידוע במהלך הבחירות, כאשר דיסטל אטבריאן התעמתה עם אנשי נתניהו ועד היום המתח בינה לבין הסביבה הקרובה של רה"מ רק הולך וגובר. לטענת הגורמים המעורים, המתח הזה מהווה קושי בניהול משרד ההסברה ובקידום פרויקטים, בלי קשר למנכ"ל כזה או אחר.

בתוך כך, דיסטל אטבריאן מתכוונת למנות למנכ"ל משרדה את איש השיווק והפרסום גדי מרגלית, ששימש בעבר מנכ"ל לשכת הפרסום הממשלתית ומנכ"ל עיריית חיפה. לפי גורמים בממשלה, מרגלית הוא המועמד המוביל לתפקיד, אך טרם התקבלה החלטה סופית על המינוי; שכפוף לאישור ועדת המינויים בנציבות שירות המדינה.