חבר הכנסת יואב סגלוביץ (יש עתיד), שוחח היום (שני) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103fm אודות ועדת הבדיקה לפרשת הרוגלות, והפשיעה בחברה הערבית. בנוסף, סגלוביץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וראש הממשלה בנימין נתניהו בגין חוסר מנהיגות ואחריות.

"חרפה לאומית, סיכון חיי אדם": לפיד במתקפה חסרת תקדים על שר החוץ כהן
מה הוביל לפיטורי מנכ"לית משרד ההסברה וכיצד קשורה לשכת רה"מ?

בפתח הראיון טען סגלוביץ: "אני חושב שזאת ועדה לא עניינית, שלא צריכים אותה, היא פוליטית לחלוטין. כמי שקרא את דו"ח מררי, והיה נוכח בדיונים הגלויים ושני דיונים חסויים. הועדה בדקה ובבדיקה לא היה שום דבר שנראה כמו המשטרה עוקבת אחרי אנשים בלי צווים. דבר שני, בדקו האם באירוע עצמו היו דברים נוספים בעייתים, נכנסו לעומק להרבה נושאים ונעזרו בשני מומחים מתוך המוסד, שני ראשי אגפים. בבדיקה הם מצאו מספר לקויות שצריך וחובה לטפל, והן נמצאות בתהליך טיפול ותיקון.

"אמרתי בועדה כשזה עלה לדיון וגם בכנסת, שאנחנו צריכים להמתין לבדיקת מבקר המדינה, בוודאי אם הוא ימצא חשד לפלילים הוא יעביר את זה אבל אנחנו לא נמצאים במישור הזה, תמתינו לבדיקה של מבקר המדינה ונפעל על פיה", הוסיף. "בסופו של דבר זה תפקידו והוא בודק את כולם, אין חסינות בדבר הזה".

"באופן מקצועי אני מאמין שהכלים האלה צריכים לחזור כמה שיותר מהר למשטרת ישראל אחרי שעושים בהם את ההתאמות הנדרשות שיתאימו לא במאה אחוז, אלא שלא תהיה חריגה הכי קטנה. הכלים צריכים ואמורים לחזור, מטבע הדברים כשתקום ועדת בדיקה או חקירה, מטבע הדברים הכל ייעצר ואף אחד לא יודה בזה. אנחנו נמצאים במצב שהמשטרה צריכה כלים, אסור שנהיה במצב שלמשטרה לא תהיה יכולת", הדגיש.

"האירוע הזה מגוחך ברמה המקצועית אבל גם מעט ברמה של ההכרזות על זכויות האזרח, וצריך לשמור על הפרטיות", ביקש להבהיר. "במקביל לזה שכל זה נעצר, מקימים ועדת חקירה, שלדעתי מיותרת, לפחות עד שדוח מבקר המדינה יגמור את הדברים שלו. במקביל, עושים דיון שבוע שעבר אצל ראש הממשלה ואומרים 'רגע אחד בואו נכנס את שירות הביטחון הכללי'. להכניס כלים של שירות הביטחון הכללי בשם זכויות האזרח? אנחנו ממשלה שביד אחת רוצה לעשות א' וביד השנייה עושה ב'. האירוע הזה הוא אירוע פוליטי כי הוא נאמר בועדה, ובועדה דיברו על תיקי נתניהו לא שום דבר אחר".

על תפקיד היועצת המשפטית בנושא, אמר: "בהקשר המקצועי, אפילו הלבנת החומרים. הועדה תבקש את החומר ונראה לכם שהוא ייתן אותו? עכשיו שיצלחו לשלוט בין שתי המערכות מי צריך לקבל את ההחלטה מי יקבל את החומר, למי ילכו? היועצת המשפטית לממשלה. כי תפקידה היא גם להכריע בזה וכבר אני מסמן לכם את הפרק הבא".

עוד התייחס לצורה בה התקשורת דנה בועדה: "הועדה הזאת מלכתחילה הייתה מיותרת, הייתה טעות אז והרבה אנשים הסתמכו על מה שהיה בכלכליסט ואני אמרתי 'עיתונאות חופשית שחוקרת ומציגה בעיות אני מסכים במאה אחוז, אבל המהירות בה קופצים מידיעה עיתונאית לעובדה ולאחר מכן לועדת חקירה – היו מיותרות. ולכן לשמחתי, גם יאיר לפיד וגם נפתלי בנט קיבלו החלטה שזה לא נכון לעשות את זה".

על ההתנהלות מול המשטרה, גרס: "המשטרה בתקשורת נתונים בין מחשבים חייבת את התביעה, כן נעשו מה שנקרא 'הדבקות' ואף אחת מהן לא הייתה לא תחת צו שופט. הדבר הנוסף, בכל המקומות שהיו כשלים אז הם היו צריכים להיות מתוקנים. אני לא נציג ולא מייצג את הממשלה אבל לפני שזורקים שמות של אנשים, האנשים שחקרו את התיקים של נתניהו פתאום גם אשמים בדברים אחרים. אני אומר לכם שבהקשר הזה, ועדת החקירה הזאת שהקימו אותו בסיפור פוליטי. הנושא השני שהייתי רוצה לדעת עליו, הפשיעה בחברה הערבית. במקום להתעסק בדברים ולתת כלים אפקטיביים תוך פיקוח ובקרה על המשטרה, מרסנים ומרסקים את המשטרה".

ראש הממשלה נתניהו על האלימות בחברה הערבית (צילום :ערוץ הכנסת)

"בזמן הזה, בתקופה הזאת בחברה הערבית בוקה ומבוקה ומבלקה", אמר בסיום הראיון. "מה שהשתנה, ראש הממשלה לא אומר שהוא אחראי, לא ממנה שרים, לא מתעסק במעטפת הכוללת. לא סתם 2022 היא השנה היחידה שהייתה ירידה של הפשיעה. ממשלה שלא אכפת לה, חסרת מנהיגות. כל הפעילות הממשלתית הופסקה, הפעילות הלא אופרטיבית הופסקה כי זה לא מעניין אותם. שמו בראש המשרד הזה עבריין מורשע, הבן אדם הכי פחות מתאים שאפשר למצוא במדינת ישראל", סיכם על השר בן גביר.

סייע בעריכת הכתבה: שי איידלר 103fm