גורמים מדיניים התייחסו הבוקר (שני) לסערה המדינית לאחר על פרסום קיומה של הפגישה החשאית ברומא בין שר החוץ אלי כהן לשרת החוץ של לוב נג'לאא אל-מנקוש ואמרו כי "עוד לפני שנפגשו, סוכם שדבר הפגישה יפורסם, בלי מועד. המועד נקבע אתמול בעקבות פניות כתבים והוחלט לפרסם".

עוד ציינו הגורמים, כי "התפישה הייתה שזה אמור היה להתפרסם. כשהבינו שהעיתונאים יודעים על כך, הוחלט לפרסם. הקשר עם ישראל זה אינטרס של הממשלה בטריפולי, כי זה נותן לגיטימציה במערב. דרך ישראל, הממשלה בטריפולי רוצה לקבל לגיטימציה אצל ארה"ב והמערב".

כאמור, סערה עצומה פרצה בלוב בעקבות פרסום קיומה של הפגישה בין שני שרי החוץ, כשעל פי הדיווחים, אל-מנקו נמלטה לטורקיה. מאז הפרסום, פרצו במדינה הפגנות רבות נגד ישראל, כשרבים מהמפגינים הציתו דגלי ישראל וקראו קריאות נגד נורמליזציה עם ירושלים. בנוסף, הודיע ראש הממשלה הלובי א-דבייבה כי תיפתח נגד אלמנקוש חקירה, בשל המגעים שקיימה עם נציג מדינה עמה אין ללוב יחסים רשמיים.

לאחר הודעת השר כהן אתמול, נתנה אלמנקוש את גרסתה לפגישה. לדבריה, השניים נפגשו באופן ספונטני באירוע במשרד החוץ האיטלקי: "זאת הייתה פגישה קז'ואלית ולא מתכוננת", מסרה. "לא דנו בצעדים מדיניים או בחימום היחסים". ממשרד החוץ בלוב נמסר כי לא חל כל שינוי בהתנגדות "החד משמעית" של המדינה לנורמליזציה עם ישראל.