מיכאל יגאל מימון, פובליציסט והיסטוריון, איש פורום קפה שפירא, ובוגר סיירת מטכ"ל, שוחח היום (שני) עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים בתוכניתם ב-103fm וחשף את הקשר שלו לראש הממשלה בנימין נתניהו. "התגייסנו באותו היום, הכניסו אותנו לאותו האוהל, ומאז לא נפרדו דרכינו עד סוף קורס קצינים".

"צביעות, לא יטיפו לנו": סמוטריץ' בביקורת גלויה כלפי ארה"ב
לפיד הכריז על "חרם פוליטי" על עוצמה יהודית - וכך השיב בן גביר

בפתח הריאיון ביקש מימון לחשוף את הרקע שהוביל לנקודת המפנה בחייו של נתניהו, וסיפר כי במהלך מלחמת ההתש"ה המצרים נהגו לבצע פשיטות קומנדו בכמה מעוזים, על מנת להרוג חיילים או לקחת שבוים. "חצינו את התעלה בעשרות מבצעים חשאיים, ואז החליטו לעשות מבצע שתבצע סיירת מטכ"ל בסיוע של השייטת.

"חצינו ב־11 במאי, הנחנו מארב ופגענו במשאית עם חיילים מצריים. ירינו והרגנו את כולם או רובם, וחזרנו בשלום", הסביר. בעקבות ההצלחה הזאת התקבלה החלטה די מטופשת לבצע את אותו הדבר פחות או יותר באותו האזור, 600 מטר ימינה. מבלי לקחת בחשבון שהמצרים הפעם ימתינו שם. וזה מה שהיה".

"הם הניחו שם חיילים כמעט על כל מטר עם מקלעים, RPG, ואנחנו שוב חצינו כמו בלילה ההוא וכשהגענו לאמצע התעלה הם פתחו באש", המשיך. "כתוצאה מהאש, בסירה הראשונה היה חברנו סג"מ חיים יונה שבדיוק סיים קורס קצינים, הוא חטף כדור ונפל למים עם כל הציוד הסודי שהיה עליו. אחרי כך המצרים מצאו את הגופה כי כוחותינו לא הצליחו והם פרסמו אותה בעיתונים עם כל הציוד האמל"ח הסודי שהיה עליו".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

מימון סיפר שכולם היו תחת אש וכבדה, ונתניהו וישראל ניר היו בתוך המים, "ביבי שנשא עליו מאג כבד עם כל התחמושת החל לטבוע. ישראל ניר זיהה שביבי טובע והוא משך אותו. הוא משך אותו והביא אותו לדופן הסירה, משינו אותו אל תוך הסירה, הוא היה בהכרה והיה עם המאג עליו. הוא היה עם נשק בהצלב, והוא לא יכל להוריד את הנשק".

"קיבלת תודה?", שאלו צמד המגישים. "אתה שואלת שאלה מעניינת, עד לשנים האחרונות הוא לא ידע מי הציל אותו באופן שמי, וגם לנו זה לא היה ביג דיל. היה נגמר והמשכנו את החיים שלנו. בשנים שאחרי זה, אני התגלגלתי לחוץ לארץ ואז התחילו לצאת ספרים על סיירת מטכ"ל והאירוע הזה, התחילו סילופים וראיתי שהדברים לא מוצגים בצורה הנכונה".

"לפני כמה שנים, הוא פשוט התעצבן לקרוא את כל הגרסאות המסולפות, התחילו לצאת פוסטים שהקיבוצניק אמציה בן חיים הציל את ביבי וביבי שונא קיבוצניקים. ישראל ניר שלח מכתב לכל קבוצת הצוות שלנו ושם אמר שהוא שם את הגרסה שהוא זוכר", סיכם.

סייע בעריכת הכתבה: שי איידלר 103fm