שרת התחבורה מירי רגב החליטה לבצע שינוי משמעותי ברפורמת התחבורה הציבורית, עליה הודיעה לאחרונה. במסגרת השינוי, ההנחה תינתן לפי שכונת המגורים של כל אחד מהתושבים. 

רגב וסמוטריץ' חשפו רפורמה בתחבורה הציבורית: כמה אנחנו הולכים לשלם?
פנייה מפתיעה לראשי האופוזיציה: "תפסיקו לשתף פעולה עם הנשיא הרצוג"

על פי הרפורמה המקורית, ההנחה את ההנחה היו אמורים לקבל על פי העיר שבה הם מתגוררים. מטרתו של השינוי היא למקד את מתן ההנחות, ולדאוג כי מי שיקבלו אותן יהיו שכונות בעלי מעמד סוציו-אקונומי נמוך שזקוקות לכך, ולא אלו החזקות יותר. 

מרב מיכאלי נגד שרת התחבורה מירי רגב: "שרת הקומבינות, הפקקים והעומסים" (צילום: ערוץ הכנסת)

"הבאנו ״צדק תחבורתי״ לישראל. מהיום הראשון הודעתי שלא אאפשר את העלייה במחירי התחבורה הציבורית, ואני שמחה היום על הבשורה הגדולה לציבור", ציינה רגב עם ההכרזה על הרפורמה בסוף החודש שעבר. 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', מסר אז: "אנחנו מונעים היום את עליית מחירי התחבורה הציבורית. זה לא היה פשוט אבל הפכנו כל אבן לשם כך. כשר אוצר אני מחויב למאבק ביוקר המחיה ולהמשך שירותי התחבורה הציבורית באופן מיטבי וללא התייקרויות. בשיח משמעותי עם משרד התחבורה, מצאנו את המקורות התקציביים לכך. התחבורה הציבורית חשובה לי ואני תומך בייעול ושיפור מערך התחב"צ. נמשיך לפתח את הכלכלה הישראלית ולדאוג לכיס של כל אזרחי ישראל".