פגישה לא שגרתית התקיימה אתמול (ראשון) בלשכתו של ראש שב"כ רונן בר, בה השתתפו ראשי רשויות ערביות ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. ראש עיריית אום אל פחם, ד"ר סמיר סובחי מחאמיד, שוחח על הפגישה עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM, ואמר כי "התפלאנו על מיקום הפגישה, אבל הלכנו כדי למנוע את הרצח הבא".

סמוטריץ' הודיע: הכספים שהוקפאו לרשויות הערביות - יועברו תחת בקרה
בן גביר נעדר מהפגישה עם ראשי הרשויות הערביות - וזו הסיבה למה

לדבריו, "החלק הראשון של הפגישה, שנמשך כשלוש וחצי שעות, היה מתוח. שר האוצר דיבר,  ובין היתר אמר שאנחנו משתמשים בפוליטיקה ועושים עליו עליהום", אמר והוסיף: "אחרי זה התקיימה הפסקה של כחצי שעה ביוזמתו של ראש השב"כ, ולאחר מכן ושר האוצר נתן את הסיכום שלו והתייחס להרבה דברים שריצו את ראשי הרשויות. עכשיו ברגעים אלה יש ישיבה של וועד ראשי הרשויות ואנחנו צריכים לקבל החלטות, אם אנחנו מפסיקים את המאבק שלנו או לא".

בנוגע לדבריו של סמוטריץ' אמר: "אני חייב לייחס כוונות טובות. יש שר אוצר, אני לא בחרתי בו, לא רוצה בו, אבל הוא שר האוצר ואנחנו חייבים לבוא איתו בדברים. אם שר אוצר אומר לך 'אני מתחייב לממש את תוכנית 550', אני צריך לייחס לו כוונות טובות. בסופו של יום הוא צריך להוכיח את צדקת מעשיו ולא אנחנו".

מחאמיד התייחס גם לטענות כי כספים מוניציפליים מגיעים לארגוני הפשיעה, ואמר: "אני ארבע וחצי שנים ראש רשות, בחיים, באף רגע, לא קיבלתי אפילו רמיזה, גם מעובדים אצלי בעירייה על בקשה להטות מכרזים", הוא הוסיף: "אין כסף שנכנס לרשות מקומית שהוא לא מפוקח – וטוב שככה".