אלוף (מיל') איל בן ראובן ("תנועת מפקדים למען בטחון ישראל") שוחח היום (שני) עם יואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5fm והתייחס לאמירתו של השר בן גביר בראיון בחדשות 12 בשבוע שעבר, לפיה זכות משפחתו לחיים גוברת על זכות התנועה של הפלשתינים.

ראשי רשויות ערביות נפגשו עם סמוטריץ': "האווירה הייתה מתוחה, הטיח האשמות"
פנייה מפתיעה לראשי האופוזיציה: "תפסיקו לשתף פעולה עם הנשיא הרצוג"
 
"אם היית אומר לי לפני מספר שנים שאדם כזה, שהוא טרוריסט יהודי מורשע, יעד שב"כ, כהניסט, שהכל ידוע שהוא יהיה שר בממשלת ישראל, הייתי אומר לך שזה לא... שהחליפו לי כדור....משהו כזה", אמר. "אבל המציאות הנוכחית לוקחת אותנו למורדות ערכיים שלא העלינו על דעתנו שנהיה שם. אלה מורדות ופגיעות קודם כל בביטחון הלאומי שלנו שקשה לתאר במילים. כל קשר בעיני בין השר שאני קורא לו שר הביזיון הלאומי וזה כל כך רחוק במציאות ממה שהוא עושה".



"האיש גזען בנשמתו", הוסיף. "הוא מבטא את כל ההפך ממה שאנחנו רוצים לחשוב שאנחנו שם: כבוד האדם וחירותו, כבוד האדם באשר הוא. מכבדים אחד את השני בכל מקום, יש בעיות ויש מתחים כאלה ואחרים אבל זה הבסיס שלנו. זאת מגילת העצמאות שלנו. אמירתו האחרונה על "הזכות של משפחתו גוברת על זכות חופש התנועה של הפלשתינים" זאת גרמניה של שנות ה-30, שפגעו בנו, בעם היהודי בשנות ה-30. זה זה! אמרו את זה פעם, אמרנו, לא נחבר. זה חיבור למדינות פשיסטיות, אי שם בעולם. אתה שומע ואתה מצטמרר. זאת לא אמירה ביטחונית, זאת אמירה ביזיונית ערכית, כי בטחון צריך לעשות. ואם יש מפגע בנקודה כזאת או אחרת, צריך לפתור אותו בצורה כזאת או אחרת".

בהמשך דבריו אמר: "לא אתפלא אם האמירה הבאה שלו שצריך לסגור את כביש 6 לאלה שנוסעים איתי באתרי הבניה ואני נוסע איתם לתל אביב. מסכנין, מעראבה ומכל השכנים הטובים שלנו באזור כי יש אלימות בחברה הערבית אז בוא נפתור את זה ככה. אתה לוקח את הדברים האלה מבחינה ערכית ומה האיש הזה עושה הוא הרס הרס הרס את המשטרה. פגשתי בשבוע שעבר בשולחן עגול עם מספר ניצבי משטרה ולא שערתי שהנזק כל כך נורא".

עוד אמר על בן גביר כי "האיש הזה רץ בין תחנות משטרה נותן הנחיות הזויות, לא מקצועיות, לא ערכיות. אין מפקדי תחנות. אנשים לא רוצים להיות מפקדי תחנות במשטרה. אנשים בכירים בורחים מהארגון הזה. לא שהוא היה חזק אבל היום הוא בשפל שהוא לא היה כדוגמתו והאיש הזה  מוביל את זה ביד רמה. את ההרס הנורא של המשטרה. אנחנו רואים את התוצאות. בן אדם קיבל לפני חצי שנה מערכת עובדת שהורידה את כמות ההרוגים שיצרה איזשהו תהליך. יואב סגלוביץ איש רציני, עבד מבוקר עד ערב ויצר מרכבה לתיקון המצב. יש לך דבר מן המוכן. הרס אותה לגמרי. חוץ מפטפוטים חסרי משמעות, שבעיקר מאשימים את כולם לא נעשה כלום. אפס מעשה".

עוד הוסיף: "האיש הזה הוא פיגוע אסטרטגי בביטחון הלאומי שלנו. הוא לא מבין מהי אחריות לאומית, הוא לא מבין את מקומו כשר. אתה יודע איזה פיגוע זה עושה לנו כרגע בארה"ב. אנחנו צריכים את האמריקאים בכל העניין האיראני. האיש הזה יוצר מצג של מדינה מצורעת הן בארה"ב והן באירופה ואנחנו נחטוף את זה בראש. אין לי ספק בעניין הזה".

בן ראובן תקף גם את ראש הממשלה והקואליציה: "מעל בן גביר יש ראש ממשלה קוראים לו נתניהו. האיש מינה אותו וגם את סמוטריץ'. מבחינתם הציבור הפלשתיני צריך להיעלם והחבר'ה האלה רצים עם שלטון אפרטהייד נורא ואיום".

על תוצאות התחקיר שפרסם צה"ל אודות נסיבות מותו של לוחם יהל"ם הלל נחמיה אופן ז"ל אמר: "אני לא מכיר את כל פרטי התחקיר אבל ממה שפורסם היו שם תקלות חמורות במה שקשור לחום והתנהגות של הוצאת אנשים לאימונים יש הנחיות מאד ברורות. ביחידה כמו יהל"ם זה לא צריך לקרות. אין לי ספק שמפקד זרוע היבשה והרמטכ"ל ילמדו את הדברים וידעו מה לעשות . חבל שבגלל תקלות כאלה איבדנו לוחם. זה אסון נורא ואיום".

לסיום אמר: "בסוף בסוף יש אחריות של ראש ממשלה. אני מדבר עם חברי כנסת לא מהצד שלי. אני אומר לך שהם חושבים שאדון בן גביר הוא פיגוע גם מבחינתם האישית. הוא עושה להם נזקים. הם מבינים את זה ואנחנו מבינים את זה, גם ראש הממשלה הזה מבין את זה. הוא היה צריך לפטר אותו, לגנות את דבריו. כשהוא לא עושה שום דבר הוא חלק מהנזק שהשר הזה מביא על מדינת ישראל".