הפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בין שר החוץ, אלי כהן, לשרת החוץ של לוב, נג'לא אלמנקוש, ממשיכה לעורר סערה. בכירים בממשל ביידן מתחו היום (שני) ביקורת חריפה על ההחלטה לחשוף את קיומה של הפגישה – כך דיווח ברק רביד ב"וואלה!".

גורמים מדיניים על פגישת כהן ושרת החוץ של לוב: "סוכם שדבר הפגישה יתפרסם"
"סליחה נג׳לא": ברשת חוגגים על סערת הפגישה החשאית עם לוב 
ר"מ לוב פיטר את שרת החוץ; לשכתה טוענת: "הוא אמר לה להיפגש עם כהן"

על פי הדיווח, גורמים בממשל העבירו לכהן מסר כי התנהלותו "הרגה את ערוץ השיחות מול לוב והפך את המאמצים שלנו לקדם נורמליזציה עם מדינות נוספות להרבה יותר קשים". 

בכיר אמריקני ציין כי גורמים במשרד החוץ האמריקני ובשגרירות ארה"ב בישראל פנו ביום ראשון בערב לשר כהן ולבכירים נוספים במשרד החוץ והביעו מחאה חריפה על השתלשלות העניינים.

עוד דווח כי שר החוץ כהן ואנשיו טענו בפני האמריקנים כי הם לא אלה שהדליפו את הפגישה, אלא רק הגיבו לאחר שהמידע הודלף לאחד מכלי התקשורת בישראל.

בממשל ביידן מטילים ספק בגרסתו של כהן לדברים. בכיר אמריקני אמר שגם אם היתה הדלפה, משרד החוץ הישראלי היה יכול לומר: "אין תגובה", ולא להוציא הודעה רשמית שמאשרת את קיום הפגישה ומתגאה בה.

בכירים אמריקנים אמרו שחשיפת הפגישה על ידי שר החוץ כהן לא רק פגעה במאמצים לקדם נורמליזציה אלא גם גרמה להפגנות מחאה נגד הממשלה הלובית, שממילא אינה שולטת בכל שטח המדינה.