יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שוחח הבוקר (שלישי) עם ענת דוידוב ואודי סגל בתכניתם ב-103FM, והתייחס לסערה סביב פגישתם של שר החוץ אלי כהן עם שרת החוץ של לוב, שהובילה לסערה. "יש פה נזק רב. ככה כשלוקחים את משרד החוץ והופכים אותו למשרד ליחסי ציבור", טען.  

לאחר התקרית הדיפלומטית עם לוב, סמוטריץ' פתח חזית עם ביידן וארה"ב
ראשי רשויות ערביות נפגשו עם סמוטריץ': "האווירה הייתה מתוחה, הטיח האשמות"

עוד הוסיף: "משרד החוץ זה מן משרד יח"צ ששר החוץ מקדם את עצמו, מנסה להספיק כמה שיותר לפני שהוא מתחלף עם ישראל כ"ץ. זה גם מצביע על ההתייחסות של רה"מ למשרד החוץ, סתם ממנים בן אדם לשנה וחצי". 

ליברמן התייחס לזהירות שיש לדעתו לנקוט במקרים שכאלו: "כשאתה מדבר, אתה גורם נזק קודם כל לאנשים שלקחו סיכונים, אנשים שבאמת השתתפו ורצו לקדם, כמו שראינו במקרה של שרת החוץ, שנאלצה פשוט לברוח. גם צריך להבין, בלוב היום המצב מורכב, הממשלה שולטת, אולי בין 10 ל־15 אחוז משטחה של לוב".

בצלאל סמוטריץ' על הפרשת התקציבים למגזר הערב (צילום: לשכת השר)

הוא ביקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע האמירות האחרונות של חלק משרי הממשלה, שעוררו מספר סערות בעולם: "נתניהו חייב לצאת ולהבהיר בצורה מאוד ברורה מה עמדתה של ישראל, לנזוף באותם שרים, כי הוא בטח מבין מה המשמעות של היעדר וטו אמריקני במועצת הביטחון. נתניהו גם בדרך לעצרת האו"ם, הוא אמור להיפגש עם גורמים שונים בעולם, בינתיים אפילו פגישה עם נשיא ארה"ב במסגרת אותן פגישות בעצרת האו"ם, אנחנו לא רואים. נתניהו פה שותק כמו דג. זה דבר פשוט בלתי מובן".

כנראה שבסוף תהיה פגישה בין נתניהו לביידן בבית הלבן
"אני מקווה שכן, כי במקרה הזה זה כבר טובתה והאינטרסים הכי חיוניים של מדינת ישראל. אבל בטח תקריות מהסוג הזה, פשוט גורמות נזק עצום ליחסים שהם עמוד התווך של כל מדיניות החוץ והביטחון של מדינת ישראל. צריך להבין שיחסינו עם האמריקנים, אני כבר לא מדבר על המישור הכלכלי, אבל בתחום של מדיניות חוץ, ובטח בתחומי ביטחון זה קריטי לעצם קיומנו".