שר הבריאות והפנים משה ארבל התייחס הבוקר (שלישי) למשבר חוק הגיוס ומתח ביקורת על ניהול כוח האדם בצבא. בריאיון ל"קול ברמה" אמר כי "לפני שנטפלים ללומדי התורה, צריך לטפל גם באבטלה הסמויה בצה"ל - קניון עזריאלי הוא הבסיס הגדול ביותר של הצבא".

חוק הגיוס יקודם במושב החורף: אלו המחלוקות שטרם נפתרו
בכיר לשעבר במערכת הביטחון: "האמירה של גלנט לא נועדה לביירות אלא לירושלים"

בשבוע שעבר התכנסו ראשי מפלגות הקואליציה לדון במתווה חוק הגיוס שיקודם במושב החורף. החרדים מתעקשים על כך שחוק הגיוס יחוקק בתחילת כנס החורף של הכנסת ובנוסח נטול יעדי גיוס או סנקציות - ובתוספת הפתרון המשפטי שיגן עליו בפני פסילתו האפשרית בבג"ץ.

לפני תחילת הישיבה נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו"ר מפלגת דגל התורה משה גפני. על פי גורמים המעורים בפרטים, נתניהו עשה ניסיון נוסף להגיע להבנות באשר לנוסח החוק. עם זאת, נראה כי הצדדים רחוקים מלהגיע לעמק השווה. בליכוד רוצים לקבוע מסלולים ייעודיים לחרדים, כמו גיוס לשירות לאומי, אולם החרדים מסרבים. עם זאת, ל"מעריב" נודע כי כבר הושגו הבנות שלא ידחו את החוק והוא יקודם עם תחילת כנס החורף.

כמה שעות לפני ישיבת ראשי הקואליציה בעניין חוק הגיוס החלו המפלגות החרדיות במסע איתותים לנתניהו בניסיון להעביר את המסר שלא יקבלו נסיגה מההסכמים הקואליציוניים. "יש סיכום ברור שבתחילת מושב החורף יעלה החוק שלא באופן פוליטי אלא מקצועי", אמר גפני. "החוק נולד במשרדי הביטחון והאוצר, ויש לו תהליך ברור". שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף אמר לפני ישיבת הממשלה: "יש לנו הסכם קואליציוני חתום, נקווה שיקויים".