על רקע סערת הפגישה של שר החוץ אלי כהן עם שרת החוץ של לוב, שחשיפתה הובילה לפיטוריה ולכך שנמלטה מהמדינה, הבוקר (שלישי) פרסמו מטעם לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הודעה, שנראית כמו מסר ישיר לשר. 

השר כהן הגיב לסערת הפגישה החשאית עם לוב: "המתקפות לא ירתיעו את משרד החוץ"  
גורמים מדיניים על פגישת כהן ושרת החוץ של לוב: "סוכם שדבר הפגישה יתפרסם"

"ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את כל משרדי הממשלה לאשר מראש כל פגישה מדינית חשאית עם לשכת ראש הממשלה. על פי ההנחיה, כל פרסום של פגישה חשאית ידרוש את אישורו האישי של ראש הממשלה נתניהו", נכתב בהודעה. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>
שר החוץ אלי כהן בפרלמנט האירופאי. קרדיט: ג'והאנה גרון, שגרירות ישראל לא"א

גורמים מדיניים מבהירים: "כל ביקור של כל שר, לרבות הפגישות שמתקיימות במהלך הביקור, מתואם מראש מול לשכת ראש הממשלה. הנוהל הזה רלוונטי גם לביקורו של שר החוץ ברומא ולפגישות שקיים במסגרתו".

כאמור, פרסום פגישתם של השניים עורר סערה רחבה במדינה. הפגנות רבות פרצו ברחבי המדינה, כשהמונים קראו "לא לנורמליזציה עם ישראל", ואחרים אף הציתו את דגלי ישראל.

בנוסף, הודיע ראש הממשלה המקומי א-דבייבה, כי תיפתח נגד אלמנקוש חקירה, בשל המגעים שקיימה עם נציג מדינה עמה אין ללוב יחסים רשמיים. לאחר הודעת השר כהן אתמול, נתנה אלמנקוש את גרסתה לפגישה. לדבריה, השניים נפגשו באופן ספונטני באירוע במשרד החוץ האיטלקי: "זאת הייתה פגישה קז'ואלית ולא מתכוננת", מסרה. "לא דנו בצעדים מדיניים או בחימום היחסים". ממשרד החוץ בלוב נמסר כי לא חל כל שינוי בהתנגדות "החד משמעית" של המדינה לנורמליזציה עם ישראל.