התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (שלישי) לרשות לניירות ערך בדרישה להטיל עיצומים כספיים על השר דודי אמסלם בעקבות עיכובו המכוון של מינוי יושב ראש דירקטוריון חברת החשמל.

לפני רה"מ נתניהו: לפיד יטוס לארה"ב וייפגש עם בכירים בבית הלבן
סערת השלט נגד השר קיש: אחד ממובילי המחאה בתגובה ראשונה

התנועה מציינת בפנייתה כי חברת החשמל פועלת מזה כשנתיים ללא יושב ראש דירקטוריון קבוע, דבר הגורם לדירקטוריון החברה לפעול בהרכב חסר. בנוסף טוענת התנועה, כי אי מינוי יו״ר דירקטוריון עד סוף השנה יגרום לכך שלא יהיה ניתן לכנס את הדירקטוריון באופן חוקי. בתנועה מזכירים כי מנהלת רשות החברות כבר התריעה כי המצב פוגע בתפקוד החברה ובמעמדה ומהווה הפרה נמשכת של הוראות הדין, ועל החברה כבר הוטל עיצום כספי של כמעט מיליון שקלים. 

התנועה מזכירה כי גם משעברו שמונה חודשים מהטלת העיצום עדיין לא מונה יו״ר דירקטוריון, ועל אף ששר האנרגיה כ״ץ כבר קידם את מינויה של עו״ד אלונה שפר-קארו, השר אמסלם עצר את המינוי לאחר שנחשף כי המועמדת היא מכרה מילדות של אחות של יו״ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד. 

"האדם המסוכן בישראל": דודי אמסלם נגד גלי בהרב מיארה (צילום :ערוץ הכנסת)

עו"ד אריאל ברזילי, ראש האגף הכלכלי בתנועה לאיכות השלטון: "נראה כי אמסלם מסרב בכל תוקף להיות אחראי על רשות החברות וכל מה שקשור אליה, וגם חברת החשמל נכנסה לתוך הבור שאמסלם חופר. השר דודי אמסלם הוא האשם המרכזי על אי-מינויו של יו״ר דירקטוריון לחברת החשמל, ועל כן ביקשנו מהרשות לניירות ערך להתערב בנושא בתור הרגולטור האחראי על קביעת ואכיפת נורמות התנהגות בשוק, ולהטיל עיצום כספי על השר דודי אמסלם בשל סירבו למנות יו״ר לחברת החשמל. זהו צעד חסר תקדים, אולם אנו נמצאים במציאות קיצונית וחסרת תקדים בה השר הממונה מסרב לבצע את תפקידו, ומזיק לכלל אזרחי המדינה".