אלוף במיל' אורנה ברביבאי, המתמודדת לראשות עיירית תל אביב, התראיינה היום (שלישי) ב-103FM על המשבר הדיפלומטי בעקבות פגישתו של שר החוץ כהן עם עמיתתו הלובית ועל המירוץ לבחירות המקומיות.

"סמוטריץ' ינסה לצאת גיבור": רן ארז חושף - זו הסיבה לשביתה הצפויה בחינוך
עיצומים יוטלו על אמסלם? "מעכב מינויים ומזיק לאזרחי המדינה"

על המשבר הדיפלומטי שנגרם בעקבות פרסום דבר פגישתו של שר החוץ עם שרת החוץ של לוב, אמרה ברביבאי: "זאת תסמונת הממשלה הזאת, שכל שר עושה את הבושות בתחום שלו, ובסוף במקום למנף את האינטרסים של מדינתך ישראל. אתה עובר שר - שר אותה רואה איך כל אחד בתחום שלו פוגע באינטרסים של המדינה. יש דברים שהם אל-חזור וזה עצוב לראות התנהלות כל כך חובבנית שהמשמעות שלה היא פגיעה גם במערכות היחסים, גם באמון, גם ביכולת לסמוך עלינו בעתיד, תקלה".  

ברביבאי נשאלה האם נכון לפצל שורות דווקא בתוך המחאה ולהתמודד מול חולדאי, וענתה: "זה לא תחרות בתוך המחנה, זו הבנה שאחרי 25 שנים, מי שרוצה להיות ראש עיר 30 שנה בשם ערכים ליברלים שמבקש לקצוץ כהונה לראש ממשלה, ואומר 'מיציתי את תל אביב' כבר בהתמודדות לבחירות הארציות, ולא מתפטר למרות, שאני בחרתי להתפטר כי אמרתי 'כך צריך לנהוג איש ציבור'. ההחלטה שלי להתפטר ב־1 לאוגוסט היא ההבנה שכנשאית דוגמא אישית האם אני חושבת שנכון להתמקד ולהתמסר לעיר כל כך משמעותית, מורכבת מאתגרת, בטח בערכים הליברלים שלה. אם זה נחשב פיצול כוחות? כשאנחנו רואים שיש פה טריק שבמקום להגיד 'מיציתי', אני אתחבר לזמיר, והבוחרים לא ידעו להגיד אם הם בוחרים לחולדאי ומקבלים את זמיר", אמרה.

עוד הוסיפה: "כל הדבר הזה הוא באמת אנטי-ליברלי ועומד בסתירה להצהרות ולחשיבות הליברליות, ולכן זה לא פיצול. זו אמירה שהגיע הזמן למנהיגות אחרת בתל אביב, ואני מביאה איתי גם את הערכים הליברלים, גם את הנחישות שנלחמתי בכנסת, גם ניסיון כשרה, בוודאי ניסיון שהבאתי מהמטה הכללי, אם כל זה לא מצדיק את העניין, אז אני לא יודעת מה כן". 

על ההוספה של אסף זמיר כשחקן חיזוק לחולדאי, אמרה ברביבאי: "אני מסתכלת על זה כי כנראה חולדאי בלחץ, אחרת הוא לא היה עושה צעד כזה, שבעיניי צעד מפחית ופוגע בו, ולא מחזק אותו. משום שאתה לא יכול לדבר על ערכים ליברלים ולעשות הפוך. תוציאו מהארכיון מה הם אמרו אחד על השני, תיבהלו". 

אורנה ברביבאי באירוע הכרזתה על התמודדות בבחירות לראשות עיריית תל אביב. צילום: אבשלום ששוני

"אני מביאה אמת, אני מביאה ניקיון כפיים ואני אומרת 'אני לא רוצה דילים', אני באה בזכות עצמי ואני אומרת לתל אביבים, 'תשמעו, חולדאי היה ראש עיר טוב בזמנו, בחמש השנים האחרות זה ברח לו. אנו רואים חוסר שליטה בהרבה מאוד היבטים, אנחנו רואים את מצב החינוך שהוא בזליגה. אנחנו רואים חוסר ניהול ואיבוד שליטה על פרויקטיי בניה שלא מסונכרנים ולא מנוהלים, אנחנו רואים בעיה בביטחון האישי ובתחושת הבטיחות בעיר, ולכל זה יש פתרונות. בשנים האחרונות יש הגירה שלילית של צעירים, ואני אומרת לכם - במבחן הזה צריך לראות איך אנחנו עוצרים את ההגירה הזאת". 

ברביאי נשאלה אם זאב דגני יקרא, מנהל הגימנסיה הרצליה, יקרא לצעירים לא להתגייס בעת שתעמוד בראשות עיריית תל אביב, היא תזיז אותו ממקומו: "אני חושבת שבמאבק הזה על ליברליות, נוצר מצב כל כך קיצוני שבו כל אזרח תל אביב מרגיש מאוים מהשלטון המרכזי והמשמעות היא לאפשר תכנים ליברלים וההבנה שנכון ליצר שיח שבמקומות אחרים לא קיים. אני לא קוראת לנוער לא להתגייס אבל אני חושבת שאם מתקיים שיח בבית הספר שבו אומרים לצעירים לחשוב, ו'תראו מה המשמעות ומה הם האתגרים'. אני האחרונה שאסתום פיות למנהל בית ספר שרוצה לעודד חשיבה. אני גם הראשונה שחושבת שכן צריך להתגייס לצבא, אבל אני הייתי מאפשרת את השיח שבו שואלים את עצמנו מה המשמעות של שוויון כשהממשלה אומרת לא לשוויון. זה שיח לגיטימי בעת הזאת". 

עוד נשאלה ברביבאי אם העיר אליטיסטית והיא נחשבת מעין "ילידת חוץ": "איזה אליטיסטית? אני בת 60, אנחנו נבחנים על פי היכולות שלנו, על פי הביצועים שלנו ועל פי הרקורד, אני מביאה רקורד של עשייה, ואני לא חושבת שיש הרבה אנשים כאלה שלא נאמר נשים. כל השאלות האחרות פחות רלוונטיות, אני גרה בתל אביב-יפו תכף שש שנים, אני מכירה אותה היטב. ומבחינתי הרצון להביא את הניסיון, את ההבנה שעיר היא לא רק אוסף בנייניה, האנשים הם מה שעושים את העיר העסקים הקטנים שצריך לשמור אותם למרות תהליכי הבינוי והתמ"א והרכבת הקלה, הערכים הליברלים. ואני באה עם מלוא המרץ והרצון לעשות את זה. ואני חושבת שבאמת בחלוף 25 שנה מספיק, להגיד תודה". 

לסיום, ברביבאי נשאלה על מצבה בסקרים: "בערוץ 12 היה סקר שמוכיח בעליל שאנחנו מאבק ראש בראש, אני משוכנעת שזה רק הצטמצם. כי כשהוא פורסם, אני עוד לא התחלתי את הקמפיין. ואתה יודע מה, אני לא צריכה סקרים, אני יוצאת לרחוב, אני שומעת אנשים, אני מקבלת חיבוק מאוד גודל והכרה בזה שאפשר לעשות את הדברים אחרת, ובשביל זה אני כאן". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103FM