עידו עילם, צעיר שחתם על מכתב המלש"בים שלא יתגייסו, התראיין היום (רביעי) בנושא בתוכניתם של ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM, התייחס לנושא והסביר מדוע ביצע זאת.

חברת הליכוד טוענת: זה מה שהיה גורם לי לכבד את המחאה
בדרך לבחירות? בליכוד מזהירים מהתרסקות של הקואליציה

"אני והחברים שלי חתמנו על המכתב בשביל להגיד לממשלה, לציבור הכללי, שיש מאות תלמידים שהולכים עכשיו לשירות צבאי ולא רוצים להתגייס תחת דיקטטורה", אמר בפתח דבריו, "בין אם זה הדיקטטורה שאנחנו רואים שלאט לאט נוצרת בישראל ובין אם זה הדיקטטורה על פלסטינים בשטחים. אנחנו לא רוצים להתגייס לצבא שמשרת ממשלה שלא מייצגת אותנו ומייצגת את האנטי שלנו".

"אני חושב שהמהלכים שאנחנו רואים עכשיו עם החוקים הם לא משהו חדש, הם ישירות קשורים לכיבוש", הוסיף, "אני לא רואה הבדל בין השניים. ההפיכה המשטרית הזו והחוקים שהם מנסים להעביר זה רק כדי לבסס את הכיבוש עוד ועוד. אפשר לראות מי מנסה להעביר את ההפיכה, רוטמן, בן גביר ולוין, מתנחלים. אם מערכת המשפט תשונה לא יהיה שום רסן לפשעים שהם רוצים לבצע. אם הצעד שצריך להינקט זה שאני אלך לכלא אני מוכן ללכת לכלא, אני לא הולך להתגייס לצבא".

לאחר מכן נשאל האם היה משאיר את חתימתו גם אם נתניהו יעצור את חקיקת הרפורמה ואמר: "אישית, כן. אני יכול לומר שההפיכה המשפטית היא הקש ששבר את גב הגמל. זה מבהיר לנו שלא משנה מה הם לא יעצרו, וזה ימשיך להיות ככה. מאז 67' הכיבוש, זה רק יחמיר ויחמיר". 

בסיום דבריו אמר כי "ההורים שלי אישית תומכים בי, אני יודע שהם כן דואגים אם אני אצטרך ללכת לכלא. הם לא רוצים שאני אחשב 'אאוטסיידר' בחברה הישראלית. אבל אם הבחירה האישית שלי היא לא להתגייס הם לגמרי תומכים בי. אח שלי תומך בי במהלך, הוא כן התגייס אבל הוא כבר מבוגר יותר".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM