שרת הפנים והמשפטים לשעבר, איילת שקד, התראיינה היום (רביעי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, והתייחסה להחלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להקפיא עד השבוע את הכספים לרשויות הערביות.

"התבטאויות שפוגעות מאוד בנתניהו": האם ביקור רה"מ בבית הלבן מתרחק?
"מריח מגזענות": מתקפה על הפתרון של סמוטריץ' להקפאת התקציבים

"תבינו את גודל השקר במהלך של סמוטריץ'. מה שהוא עשה נגדי כשהייתי שרת פנים, זה סיפור מאוד מעניין", אמרה בפתח דבריה, "בתקופתי במשרד הפנים החלטנו פעם ראשונה כממשלה לטפל ברצינות בפשיעה במגזר. אני כשרת פנים הייתי חברה בצוות, המנכ"ל שלי היה איש המקצוע חבר בצוות. פעם ראשונה שהבנו, עד אז משרד הפנים לא עסק בזה, שכסף של המדינה מגיע גם לארגוני פשיעה".

"הם משתלטים על מכרז פסולת, דואגת שכל המתמודדים האחרים ירדו מהמכרז וככה הם מקבלים כסף", הוסיפה, "אנחנו פעם ראשונה בנינו מנגנונים שימנעו את ההשתלטות הזו. איך? מעבירים את המכרזים לשלטון המקומי. זאת אומרת, לארגון גג שמרכז את כל הרשויות, הם אלו שיוצאים את המכרזים, לא עירייה ספציפית. בעודי מקימה את המנגנונים האלה בצלאל סמוטריץ' ואנשיו פתחו בקמפיין שקרי, נבזי ואלים, הם טענו בקמפיין שאני תומכת טרור. תבינו גם את גודל הבלוף, כבר עברו 750 מיליון ש"ח, נשארו עוד 200, את ה־200 האלה הוא עצר לכמה שבועות".

לאחר מכן טענו באולפן כי במפלגת רע"ם עשו סנקציות מה שגרם לטענתם להתקפלותה. על כך השיבה שקד: "לא היה ולא נברא. אחמד טיבי מאשים אותי שאני הראשונה שעצרתי, זה נכון, המנגנונים האלו הכנו את הכול, חלק קמו חלק לא הספקנו. מסמכים של משרד הפנים הוצאו, מכרזים הועברו לשלטון המקומי. זה תהליך שלוקח זמן. יש את השלטון המקומי, לא צריך עוד פקידים ועוד עובדים ועוד כסף שסתם יישפך. יש את החברה למשק וכלכלה, את האשכולות של הרשויות".

"אני יודעת להגיד שאני הראשונה ששמה מנגנוני פיקוח על הכסף הזה", אמרה שקד, "אני יודעת להגיד שלא הספקנו לעשות הכול, ואני יודעת להגיד שסמוטריץ' שיקר לציבור במצח נחושה. רע"ם מעולם לא התנגדו למנגנוני הפיקוח, רע"ם התחננו שיקימו מנגנוני פיקוח, הם הנפגעים העיקריים מהפשע שמסתובב בחברה הערבית".

לסיום אמרה כי "הדבר הכי חמור זה הקמפיין השיקרי, הניבזי, הוא ניסה לשכנע אנשים שאני העברתי כסף לטרור בעוד שסמוטריץ' עכשיו העביר סכומים לרשויות. צריך פשוט לבצע ולא לבלבל בשכל ולעשות קמפיינים אלימים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM