באופן חריג למדי ולראשונה בתולדות בית המשפט העליון, הודיע אתמול השופט יוסף אלרון כי החליט להתמודד לנשיאות העליון, זאת חרף הסניוריטי הנהוג כבר שנים רבות בנוף המשפטי. הכתב לענייני משפט אביעד גליקמן ('חדשות 13') שוחח היום (חמישי) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM ופרש את משנתו בנושא.

חולדאי ייפגע? האיחוד המפתיע של ליברמן ולפיד בבחירות המקומיות בת"א
"ביהמ"ש לא פוסק על פי החוק": רוטמן במתקפה חסרת תקדים על העליון

"הוא ידע שזה יצור סערה, שהוא פותח פתח לקואליציה", טען גליקמן בפתח הראיון. "יש אמירה סמלית, אני מסכים שהוא כרגע אין לו שום סיכוי, אבל אולי הוא חושב שהרכב הוועדה ישתנה ואם הרכב הוועדה ישתנה יש לו סיכוי גבוה. הוא מורד בחבריו השופטים, אף אחד לא הסכים לצאת נגד שיטת הסניוריטי ופתאום בא אלרון ומשחק לידיו של יריב לוין שמשרת את המטרה של שניהם. אולי הוא חושב שיש לו סיכוי בגלל שהוא חושב שהרכב הוועדה ישתנה".

בתגובה לאמירותיו ציינו צמד המגישים כי ייתכן ולא יהיה רוב קואליציוני, וגליקמן הבהיר כי "אנחנו לא יודעים מה בדיוק יריב לוין והקואליציה הזאת רוצים להעביר. אולי ינסו להגיע בקואליציה אופוזיציה לאיזה דיל שימנו אותו לנשיא ובתמורה יהיה משהו אחר".

כמו כן, כאשר נשאל למה שלוין יתמוך באלרון, הדגיש: "ברור שזה אמצעי לשבור את הסניורטי, הוא כנראה זיהה שהוא החוליה החלשה. הדם הרע בינו לבין יצחק עמית, כנראה שלוין מכיר בצורה טובה. זה לא סוד שהשניים לא מחבבים אחד את השני. היו שם קליקות בחיפה, אלרון טען שהוא מנודה. זה קליקה של שופטים אחד נגד השני. אלרון טען שבגלל המוצא המזרחי שלו לא אוהבים אותו בחיפה, שעמית מפעיל נגדו קנוניה. קיצור, דילים של שופטים. הדם הרע בין עמית לאלרון, הוא סבור שעמית פעל מאחורי הקלעים".

"אני מסכים שזה יכול להיות חרב פיפיות אבל זה לא מה שמעניין אותם. הם רואים כאן ועכשיו, מבחינתם כמה שיותר להרוס יותר טוב, ומבחינתם זה צעד", אמר, והתייחס לטענה כי השופטת חיות צריכה למנוע מעצמה להתערב בעניין הסבירות, זאת כיוון שהיא בניגוד עניינים עקב התבטאויותיה בתקשורת בנושא: "היא יצאה כראש המערכת אחרי שלוין משמיע תוכנית שלמה, וראש המערכת יצאה להגיב. למה שהיא תוציא את עצמה מהדיון? דעתה לא גובשה מראש".

נשיאת ביהמ''ש העליון אסתר חיות ושר המשפטים יריב לוין בקבלת דוח הנציבות על השופטים (צילום: דוברות הרשות השופטת)

"כהיותה ראש המערכת היא הייתה חייבת לצאת נגד הרפורמה המהפכנית", אמר בסוף הראיון. "בוודאי שמערכת חייבת לצאת, כשרוצים להשמיד את המערכת ראש המערכת עשתה נכון. היא אמרה את עמדת מערכת המשפט. היא צריכה לקבוע אם מה שהכנסת חוקקה חוקי או לא חוקי".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm