גיא פלג פתח היום (חמישי) את תוכניתו ב-103FM בהתייחסות להחלטה המפתיעה והמדוברת של שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון אתמול להגיש מועמדות לתפקיד נשיא העליון ולשבור בכך את מסורת הסניוריטי שנהוגה כבר עשרות שנים.

עשה פרסה והאיץ: מחבל דרס למוות צעיר ופצע חמישה נוספים במחסום מכבים
"מדובר בטעות קשה": מהם סיכוייו של אלרון להיבחר לנשיאות העליון?

"באופן הזה הוא בעצם מתעלם או מבטל או מבקש שיבטלו את נוהג הסניוריטי שאומר שלנשיאו של בית המשפט העליון מתמנה השופט הוותיק ביותר בבית המשפט העליון. המשמעות היא שבית המשפט העליון הוא בית משפט בלתי תלוי ומי שמקודם להיות נשיאו לא תלוי בפוליטיקאים, ובאופן הזה מבצר בית המשפט העליון את עצמאותו ואת עצמאות המערכת", אמר פלג בפתח התוכנית.

המשיך, והסביר: "אתמול במהדורה המרכזית פרסמתי דברים שאמרו לי כמה וכמה מקורבים של השופט. הם אמרו לי שהשופט אלרון לא קורא תיגר על שיטת הסניוריטי ואלמלא היה מדובר ביצחק עמית שצפוי להתמנות לפי שיטת הסניוריטי לנשיאו הבא של בית המשפט העליון, לא היה עושה השופט אלרון את הצעד שעשה. עוד אמרו מקורבים שהצעד הזה של אלרון הוא צעד עצמאי והוא לא פרי של שיתוף פעולה או תוכנית גדולה או קשר עם שר המשפטים יריב לוין".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

לדבריו, "לקח לי כמה שעות לחשוב ולהבין לעומק את המשמעות של הצעד הזה והגעתי לכדי מחשבה שהשופט יוסף אלרון לא ראוי להיות שופט של בית משפט עליון ובוודאי שלא ראוי לעמוד בראשותו של המוסד הזה - בית המשפט העליון, וכל זאת למה? כי אחד משניים - או שהשופט אלרון, בניגוד לתדרוכים של מקורביו, בקשר עם שר המשפטים וחלק מתוכנית גדולה של הממשלה הזאת, של הקואליציה הזאת להשתלט על בית המשפט העליון, למנות נשיא בית משפט עליון מטעם, לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים, למנות שופטים שהם שלוחיהם של הפוליטיקאים. יוסף אלרון אומר באמצעות המקורבים שלו, שלא כך הם פני הדברים".

הפגנת התמיכה ביועמ"שית (צילום :אבשלום ששוני)
"זה מוביל אותנו לאפשרות השנייה והיא שהצעד הזה שעושה יוסף אלרון קשור לשנאה, ליחסים אישיים עכורים, קשים ביותר, בינו לבין השופט יצחק עמית", הדגיש, "השניים כיהנו בתקופה מקבילה בבית המשפט המחוזי בחיפה, האיבה ביניהם היא מן המפורסמות, פורסם רבות עליה, דנו בה. היא דבר שידוע לכל מי שעוסק בתחום המשפט".

"כששופט לא מזיז לצד את השיקולים האישיים, את השנאות והאהבות האישיות וזה מה שמדריך אותו כשהוא עושה צעד כל כך דרמטי, הוא לא ראוי להיות שופט של בית משפט עליון ו-ודאי שלא לעמוד בראשו של המוסד הזה", הסביר.