ח"כ הרב גלעד קריב (העבודה) ביקר השבוע ברמאללה, שם נפגש עם מקורבים לראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בשיחה עם אריה אלדד ורוני בר און בתוכניתם ב-103FM הסביר: "המשוואה מאוד פשוטה: או שאתה מדבר עם הרשות הפלסטינית ומנהל איתם משא ומתן מדיני, או שבסוף אתה מנהל משא ומתן מאחורי הקלעים עם החמאס והג'יהאד האסלאמי".

דרך אבו מאזן: סעודיה מתקדמת לעבר נורמליזציה עם ישראל
בדרך להחלטה דרמטית? הדילמה הקשה של נתניהו בישיבת הקבינט

עוד הוסיף קריב: "אני רואה באבו מאזן מנהיג של קבוצה לאומית שיש לנו איתם סכסוך. אני טוען שיש דברים שאפשר ללמוד מנתניהו, שאירח את אבו מאזן בביתו כאשר ברקע יש דגל ישראל ודגל פלסטין. אז אם ראש ממשלת ישראל הנוכחי נפגש איתו ואמר לו שהוא מקווה לראות אותו שוב, אז כנראה שמדינת ישראל רואה באבו מאזן פרטנר למשא ומתן.

"אני רואה באבו מאזן את הפרטנר הרלוונטי ביותר בצד הפלסטיני. סביבו ישנם עוד פרטנרים רבים", המשיך ותהה: "אתה שואל אותי האם זה פרטנר חף מבעיות? כולנו יודעים שיש הרבה בעיות עם הפרטנר הזה. ממשלת ישראל מנהלת סיג ושיח עם החמאס, נתניהו מנהל איתם סיג ושיח, הוא עושה את זה בצורה שוטפת".

על הפגישה עצמה, סיפר קריב: "פגשתי שם עיתונאי בכיר בין השאר שקרוב מאוד לדיאלוג הפנים פלסטיני, והוא אומר שבכירים בחמאס אומרים לו שהמדיניות שמוביל סמוטריץ' בשטחים זו מתנה מאללה", אמר. "אני חושב שנתניהו הוא האחראי, אבל סמוטריץ' ואנשיו הגיעו עם תוכניות עבודה מסודרות ובחסות שלו עושים את זה. שמעתי גם גישה פרגמטית לגביי מה שקורה עם הסעודים, ובניגוד למה שהיה בהסכמי אברהם – בעניין הסעודי יש להם אמירה והם רוצים להיות חלק מהעסקה".