חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) עוררה היום (שישי) סערה כאשר אמרה כי "שב"כ וצה"ל עובדים אצל המחבלים". בלשכת רה"מ לא נותרו אדישים לדברים, ומסרו כי מדובר ב"אמירה מקוממת". גם שר הביטחון יואב גלנט הצטרף לגינויים, וקרא לגוטליב להתנצל באופן מיידי.

סערת שרת החוץ הלובית: ההבדל בין ישראל לשכנותיה שנחשף
טרגדיה בניו יורק: אזרח ישראלי בן 44 נהרג בתאונת מסוק

"צה״ל, השב״כ ושאר כוחות הביטחון עושים לילות כימים כדי לשמור על ביטחון ישראל ולפגוע במחבלים", נמסר מלשכת רה"מ. "ואכן כוחות הביטחון הצליחו לחסל למעלה מ-160 ולעצור מעל ל-1500 מחבלים מתחילת השנה. רה״מ נתניהו קיים אתמול הערכת מצב יחד עם שר הביטחון גלנט וראשי מערכת הביטחון וכולם עובדים בקו אחיד למען ביטחון ישראל באחריות ובשיקול דעת".

גורם בטחוני בכיר אמר למעריב: "מעציב מאוד כי יש בליכוד חבר כנסת ושרים ששמו להם כמטרה לתקוף את הצבא ומערכת הביטחון ולנסות ליצור הבדלה בין הקצונה הבכירה ללוחמים בשטח".

תנועת דרכנו הגישה תלונה במשטרה נגד ח״כ גוטליב בגין הסתה, בעקבות דבריה. נמרוד דוויק, מנכ"ל דרכנו: "האמירות האלו הן בלתי נסלחות. חברת כנסת במדינת ישראל מתירה את דמם של אנשי כוחות הבטחון. ח״כ גוטליב חייבת להחקר ולעמוד לדין על דברי הבלע שלה כנגד אנשי כוחות הביטחון של מדינת ישראל. אנחנו מצפים מראש הממשלה ומסיעת הליכוד להוציא מיידית הודעת גינוי לדברי ההסתה של ח"כ גוטליב. חוסר תגובה מצידם תהיה הוכחה נוספת לפשיטת הרגל המוסרית והערכית שלהם".

שר הביטחון יואב גלנט: "צה״ל ושב״כ הם כלי המגן המקנה חיים למדינת ישראל ולאזרחיה - האמירות החמורות הנשמעות מפי שרים וחברי כנסת כלפיהם כמוהן כרמיסת דגל המדינה. ‏דוחה בשאט נפש את ההשתלחויות של פוליטיקאים חסרי אחריות כנגד גופי הביטחון וקורא להם להתנצל מיידית".

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: "צה״ל ומערכת הביטחון פועלים ימים ולילות על מנת להגן על מדינת ישראל ואזרחיה. והם ראויים לכל הערכה. השפל אליו הגיעו חברי כנסת מחייב בדק בית אמיתי".