בעקבות העימותים האלימים שפרצו בתל אביב, בין תומכי המשטר באריתריאה למתנגדיו, ראש הממשלה נתניהו החליט הערב (שבת) לכנס צוות שרים מיוחד לבחון נקיטת אמצעים נגד המשתתפים במחאה, לרבות צעדי גירוש. על פי הודעת לשכת ראש הממשלה, צוות השרים יתכנס מחר בירושלים.

בתוך כך, בדיון שהתקיים היום בראשות ראש הממשלה, הציע השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לבחון גירוש מהארץ, של המסתננים הבלתי חוקיים שהשתתפו בהפרות הסדר בתל אביב. ראש הממשלה השיב כי יש לבחון את הדברים יחד עם יעוץ משפטי. בהמשך העלה השר ויעוד עם אנשי רשות האוכלוסין וביקש מהם לבחון אפשרויות לגירוש המתפרעים. השר בן גביר מתכוון לפנות הערב לשר הפנים כדי שיניע מהלך לגירושם ונקיטת צעדים נוספים נגד אותם מתפרעים.

מחאת מבקשי המקלט בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
מחאת מבקשי המקלט בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

שר התרבות והספורט מיקי זוהר הדגיש: "ישראל היא מדינת חוק. מי שמתפרע ברחובות, משחית חנויות ומרים יד על שוטרים - חייב להיענש בחומרה ולהיות מגורש לאלתר. כל מי ששוהה כאן חייב לכבד את החוקים שלנו.

כאמור, הפרות סדר קשות פרצו היום בהפגנת מבקשי מקלט מאריתריאה בדרום העיר תל אביב. 176 בני אדם, בהם 49 שוטרים, נפצעו ופונו לבתי החולים באזור, בהם 20 מפגינים במצב קשה, ואחד אשר מורדם ומונשם. שוטר אחד נפצע קשה וסובל מפגיעת רעש. במהלך המחאה, המתפרעים השליכו אבנים וקרשים לעבר השוטרים, זכוכיות נופצו ונגרם נזק רב במקום, 39 מפגינים נעצרו. המוחים הגיעו בצורה מאורגנת באוטובוסים מערים רבות בישראל.

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי אמר ל"מעריב": "אנחנו כרגע ערוכים לגל השני, ערוכים גם למחאה בקפלן, יש הערכות, לא נפגע בהערכות שם, גם להתפתחות נוספת של האירועים במסגרת המחאה שהייתה כאן, וגם במקביל מטפלים בסוגית הבט"ש. יש לא מעט תעסוקה, עם כל המתיחות משתדלים לתת מענה מבצעי ראוי לכל המערכים. יש לנו משטרה חזקה, יש שוטרים מצוינים, עושים את העבודה על הצד הטוב ביותר, לא שמעתי על תלונה מאף שוטר, אין ספק שזה שוחק, אבל יש לנו שליחות ובאנו לבצע אותה".