חבר הכנסת אלמוג כהן שוחח הבוקר (ראשון) עם אודי סגל וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM, והתייחס לעימותים הקשים שנרשמו אתמול בהתפרעויות של יוצאי אריתריאה בתל אביב. "דיברתי עם הלוחמים, חלקם חבריי לצוות או לצוותים המקבילים", ציין. 

"מפעל חיים נהרס": בעלי העסקים בתל אביב המומים מהנזק שנגרם מהמהומות
לאחר העימותים: רה"מ מכנס את צוות השרים המיוחד - וההצעה של בן גביר

הוא טען כי יש לגבות את השוטרים, שפעלו על פי החוק: "מה שהיה שם זו אלימות ברוטלית שלא זכורה שנים רבות. יש שם לוחמים וותיקים מאוד שהיו מעורבים גם באירוע טרור - פשוט ניסו לרצוח שוטרים אתמול, אני מגבה ומחזק את השוטרים, התגובה הייתה אגרסיבית, טובה ונכונה. זה תפקידו של השוטר, להשליט סדר. מהבדיקות שעשיתי, הירי בוצע רק כאשר החוק אפשר את זה". 

כהן הודה כי בלי קשר לבג"ץ, היה ניתן לעשות בנושא יותר לאורך השנים, אך יחד עם זאת, לא חסך ביקורת מבית המשפט העליון: "מי שתומך במשטר וזוהה עם החולצה של תומכי המשטר, צריך לחזור לארצו. המדינה היא מדינת ישראל, מדינה יהודית, ולא מדינת כל מסתנניה. אני לא רואה מניע משפטי שזה יקרה, אלא אם כן בג"ץ יחליט אחרת. אני מסכים שהיינו יכולים לעשות יותר, אבל גם אי אפשר להסיר את האשמה מבית הדין הגבוה לצדק - גם כשניסו לחוקק חוקי מסתננים, הם פשוט פסלו אותם".

כמו כן, קרא כהן להפסיק להתעלם מהבעיות ששוררות במדינה, לדבריו: "גם אנחנו אשמים. מדינת ישראל אלופה בלהחליט שלא להחליט, בכל התחומים - בבעיית המשילות בנגב, בבעיית המסתננים, בבעיית הפשיעה בחברה הערבית. לכן, כדאי שיקום משרד שיתעסק בתפוח האדמה הלוהט הזה ויפתור את הבעיה פעם אחת ולתמיד וכדאי גם ששופטי בג"ץ יהיו קשובים לצרות העם - כפי שמברכים 'השיבה שופטינו כבראשונה'. מה זה 'כבראשונה'? צריך להחזיר אותם מהמקום שממנו באו, כדי שיזכרו מהן מצוקות העם".

סייע בהכנת הכתבה: דוד זבולוני, 103FM.