סגן השר אבי מעוז שוחח הבוקר (ראשון) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM, ותקף את בג"ץ, על רקע המהומות הקשות שאירעו אתמול ע"י יוצאי אריתריאה בישראל. "אנחנו נמצאים בפתחו של חודש שבו יהיו הרבה עתירות בבג"ץ, הבג"ץ נגד העם, נגד הממשלה נגד הכנסת אתמול קיבלנו פרומו כשהבג"ץ שם את עצמו מעל הממשלה ומעל הכנסת אלה התוצאות, והוא לא נושא באחריות, הוא יכול לפסול החלטות של הממשלה, של הכנסת - אבל הוא לא נושא באחריות", טען. 

לאחר העימותים: רה"מ כינס את צוות השרים המיוחד - אלו ההחלטות שהתקבלו
כמו בסרט מלחמה: כך נראית תל אביב ביום שאחרי הכאוס וההתפרעויות

הוא ביקש לגבות את פעילות המשטרה: "אני מגבה את השוטרים הם עשו עבודה מצויינת, הם הרגישו סכנה לחיים והם הגיבו על מנת לשמור את הסדר ואת הריבונות בדרום תל אביב, לא לקרוא להם אריתראים, לקרוא להם מסתננים בלתי חוקיים ולא לאפשר להם להישאר במדינה היהודית שלנו". 

"הם חיפשו מקום נוח לחיות בו, ואנחנו היינו צריכים לגרש אותם כבר מזמן. הממשלה הייתה צריכה למצוא פתרון אחר ולהרחיק אותם מהמדינה שלנו. זה מה שיקרה עם הבג"ץ ייקח את הסמכות שהיא לא בנויה לו ויפסול את חוק עילת הסבירות. טוב שראינו מה התוצאה כשבג"ץ פוסל החלטות ממשלה וחוקי כנסת ולא נושא בתוצאות", הוסיף. 

כמו כן, מעוז לא חסך ביקורת גם נגד היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה: "מייצגת את עצמה, מערכת אכיפת החוק לקחה צעד ברור נגד הימין".  

לסיום, טען מעוז כי המדינה צפויה להיכנס אל תוך משבר חוקתי: אני חושב שבג"ץ יילך על הראש של הממשלה ועל הראש של הכנסת. לא סתם אהרון ברק יצא במאמר שאפשר לפסול חוקי יסוד, הוא מנחה את המערכת המשפטית, לכן אנחנו הולכים למשבר חוקתי. הממשלה צריכה להיערך בצורה רצינית ומאוד יסודית לקראת לצערי המשבר החוקתי שאנחנו הולכים להגיע אליו".