יממה לאחר המהומות בהפגנות מבקשי המקלט האריתראים בדרום תל אביב, הגיע היום (ראשון) השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, לסייר באזור. במהלך הסיור קרא לעברו עובר אורח "הביתה, בן גביר". עוברת אורח נוספת צעקה לעברו "גזען", והוא השיב לה: "כמה משלמים לך כדי לצעוק עלי?".

"יגיע לשפיכות דמים": מכתב האזהרה שנשלח למשטרה טרם העימותים
176 פצועים בעימותים בין מבקשי מקלט בת"א; המפכ"ל: "ערוכים לגל שני"

במהלך הסיור התייחס בן גביר להתנהלות השוטרים בהפגנה ואמר: "אני מרוצה מזה שוועדת שרים קיבלה את הבקשה שלי ואנחנו הולכים כרגע למסלול מנהלי גם עם הפורעים שנעצרו וגם עם הפורעים שעוד ייעצרו. אני סומך על מפכ"ל המשטרה שאמר בצורה מפורשת שיהיו עוד מעצרים, אני חושב שכל מי שפרע כאן חוק, צריך להיעצר, צריך להיכלא, ולא סתם לשבת בבית מעצר, צריך לשבת בלי זמן מוגבל עד שייצא מכאן".

"הם לא צריכים להיות כאן, זה לא המקום שלהם, אני מזכיר לכם דבר אחד. אנחנו התרענו על המציאות הזאת במשך שנים רבות, אני שמח שיש לנו הזדמנות לתקן ובאמת לשנות את כל המציאות הזאת. המסלול המנהלי, המעצרים של המסלול המנהלי זה מעצרים עם רף ראיות נמוך, זה גם על עבירות קלות, אבל זה מסלול שיכניס אותם לבית מעצר, למתקן שהייה, עד שיגורשו", טען.

עוד הוסיף כי "התנגדתי למעצרים מנהליים של אזרחי ישראל שמקשקשים גרפיטי על הכביש או פוגעים ברכוש, אני בוודאי בעד מעצרים מנהליים של מי שמנסה לרצוח שוטרים. הם לא שוהים חוקיים, הם לא צריכים להיות כאן. הכי מקומם שחלקם תומכי משטר, אז מה הן עושים כאן? אבל גם אלה שהם לא תומכי משטר, לא צריכים להיות כאן. אני שמח שוועדת השרים אימצה הרבה מאוד מהבקשות שלי, אני חושב שזה נדרש".

במהלך ההפגנות אתמול, 176 בני אדם, בהם 49 שוטרים, נפצעו ופונו לבתי החולים באזור, בהם 20 מפגינים במצב קשה, ואחד אשר מורדם ומונשם. שוטר אחד נפצע קשה וסובל מפגיעת רעש. במהלך המחאה, המתפרעים השליכו אבנים וקרשים לעבר השוטרים, זכוכיות נופצו ונגרם נזק רב במקום, 39 מפגינים נעצרו. השוטרים הגיבו בירי חי לעבר המפגינים - לראשונה מאז אירועי אוקטובר 2000.

מפקד מרחב איילון, תת-ניצב חיים בובליל אמר ל"מעריב": "המשטרה פנתה למפגינים, גם למתנגדי המשטר וגם לתומכים, וביקשה מהם לקיים מחאה חוקית. כבר משעות הבוקר הייתה הבנה שיש כוונה לעימותים, בשלב מסוים, האירוע יצא מכלל שליטה, כי הם הגיעו והתחילו להשליך אבנים על שוטרים, הגיעו חמושים באלון ובסכינים במטרה לפגוע בכל מי שינסה לעצור באדם. כרגע המחאה בדעיכה. סמוך לתחנת שרת יש עשרות ניידות, מכת"זיות ונעשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, לרבות רימוני הלם. המשטרה תמשיך לבצע מעצרים. המשטרה ידעה על האירוע לפני שבוע ונעשו בדיקות מראש".