גורם בכיר במפלגת "הציונות הדתית" תקף הערב (ראשון) את עמדת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, לפיה יש לבטל את חוק צמצום עילת הסבירות. "תגובתה הזויה ומופרכת, מניפסט פוליטי שאין בו שום מקור חוקי לפסילת חוק יסוד", אמר.

לאחר פרסום עמדת היוע"משית על עילת הסבירות: הממשלה מבקשת דחייה נוספת בדיון
באופוזיציה מאיימים: "אם ידיחו את היועמש"ית יהיה פה ליל גלנט"

עוד הוסיף: "מעמדתה של היועמ"שית עולה שמדינת ישראל היא הדמוקרטיה היחידה בעולם, שכן רק בה בית המשפט פיתח את עילת הסבירות לכדי החלפת שיקול הדעת של הרשות המבצעת, וגם ישראל הפכה לדמוקרטיה רק בשלושים השנים האחרונות שבהם פותחה העילה".

לבסוף האשים: "בהרב מיארה דוחפת למשבר חוקתי ולכאוס ברחובות ויש לקוות כי בבית המשפט יגברו האחריות, השכל הישר והחוק".

מוקדם יותר היום הגישה הממשלה בקשה נוספת לדחיית הדיון בבית המשפט העליון בביטול עילת הסבירות עד תחילת חודש אוקטובר. זאת, בעקבות פרסום עמדתה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, לפיה יש לבטל את החוק.

עו"ד אילן בומבך המייצג את הממשלה בדיון, הגיש את הבקשה ונימק: "לאחר עיון ראשוני בתשובת היועמ"שית מהיום, התחוור כי היועמ"שית נוקטת בעמדה הקיצונית ביותר שבנמצא, כאשר היא תומכת בסעד הקיצוני ביותר הקיים במשפט הישראלי – הכרזה על בטלות של חקיקת יסוד".

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, פרסמה היום, כאמור, את עמדתה הרשמית לבג"ץ לקראת הדיון בעתירות נגד ביטול עילת הסבירות, כחודש וחצי לאחר שהתיקון עבר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית.

בהרב-מיארה התנגדה לתיקון כבר בדיונים המקדימים בוועדת החוקה של הכנסת, וכעת היא מבהירה: "לראשונה בתולדות מדינת ישראל נשללה סמכותו של בית המשפט הגבוה לצדק לדון ולהושיט סעד לפרט ולציבור, בהתאם לשיקול דעתו השיפוטי העצמאי; וזאת דווקא בהקשר רגיש וחיוני מאין כמותו של הביקורת השיפוטית על פעולותיהם של העומדים בראש הרשות המבצעת".