פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן, נאם היום (שני) בטקס ועידת המשפט ה-12 של לשכת עורכי הדין, והתייחס בין היתר לעבודתה השוטפת של הפרקליטות מול משרדי הממשלה השונים, וכן לנושא ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית.

ביטן שובר שתיקה: "עשינו טעות עם הרפורמה, לוין מנסה להגיע לפשרה"
חוק הסבירות ייפסל? השר אליהו: "שופט שעובר על החוק צריך לשבת בכלא"

"פרקליטות המדינה אמונה על האינטרס הציבורי של כלל הציבור באשר הוא", אמר איסמן בפתח דבריו, "פרקליטות המדינה ולא פרקליטות הממשלה. תפקידה של הממשלה ואף חובתה לקבוע מדיניות. פרקליטות המדינה מחוייבת ביישום מדיניות הממשלה וכך אנחנו עושים בתחומי האכיפה השונים. לצד זאת, שיקול דעתה של הפרקליטות בהחלטותיה הפרטניות בכל תיק ותיק הוא עצמאי, וחייב להישאר עצמאי ולא מוכתב על ידי הממשלה בכלל ואף לא על ידי כל גורם מיניסטריאלי, בכיר ככל שיהיה, בפרט".

בנושא ההפגנות אמר פרקליט המדינה כי "הליכים פליליים לא נועדו לדיכוי הפגנות או לסתימת פיות, ובאותה המידה הליכים פליליים לא יימנעו משוטרים מלפעול במקרים מסוימים בכוח שאינו סביר. כתבי אישום מעולם לא מנעו זאת ואין כל סיבה לחשוב שהם יגרמו לכך בהפגנות הנוכחיות".

פרקליט המדינה עו''ד עמית איסמן (צילום: דוברות לשכת עורכי הדין)
פרקליט המדינה עו''ד עמית איסמן (צילום: דוברות לשכת עורכי הדין)

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לדבריו של פרקליט המדינה, ואמר: "אכן שום דבר לא משפיע על אג'נדה שמאלנית שהשתלטה על הפרקליטות כבר שנים רבות. ישנם פרקליטים מצויינים והגונים, אך הרוח השולטת בפרקליטות לאורך כל השנים היא רוח השמאל" .

לאחר מכן טען: "ברוב הדיונים שהשתתפתי בהם בשנה האחרונה עם נציגי הפרקליטות, לא באתם ליישם את מדיניות הממשלה אלא מדיניות עצמאית משלכם, של חוסר גיבוי לחיילים, חוסר גיבוי לשוטרים אך גיבוי לאנרכיסטים שהפרו חוק, וממררים את החיים לנבחרי ציבור וחסינות למשפחות פשע ממעצרים מינהליים ומחקירות שב"כ בשל התנגדות הפרקליטות. בקיצור, עמית היקר: אתם בהחלט עצמאים, עושים מה שבא לכם, שמים פס על הממשלה ועל בחירת העם בקלפי".