שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון טען היום (שני) בחשבון הטוויטר שלו כי מתקיימות מאחורי הקלעים שיחות על פשרה בין הקואליציה לאופוזיציה בעניין הרפורמה המשפטית.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

יעלון כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "שמועות עקשניות מדברות על ״פשרה״ בין הנאשם נתניהו לראשי האופוזיציה, בתיווך הרצוג. אם זה נכון - זו החמצת הזדמנות היסטורית, להכרעה בין מדינה יהודית ודמוקרטית ברוח מגילת העצמאות, לבין דיקטטורה משיחית ומושחתת".

יעלון הוסיף: "אם לא תהיה גניזה של כל החקיקה הדיקטטורית, ה״פשרה״ תמנע הכרעה בבג״ץ, הנאשם יוכל לעסוק עם הנשיא ביידן בהסכם עם סעודיה (שם שליחו דרמר, כבר מכר אינטרסים ביטחוניים חיוניים שלנו) והוא יוכל למשוך זמן בשלטון, ולהמשיך בהפיכה המשטרית, בקצב איטי יותר (״סלאמי פולני״). מי שייתן ידו ל״פשרה״ כזו, יהיה אחראי להחמצה ההיסטורית. ראשי האופוזיציה, אל תתנו יד לאיוולת הזו" חתם.

משה יעלון במחאה מול ביתו של השר גלנט (צילום : אביב אטלס)
מוקדם יותר, נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים בפני אנשי מערכת המשפט, בוועידת המשפט ה-12 של לשכת עורכי הדין.
"כבר שמונה חודשים שבהם השיח על מערכת המשפט, סמכויותיה, התנהלותה והשפעתה נמצא בלב מחשבותינו ובמידה רבה, בחברה הישראלית כולה", אמר בהודעה המצולמת ששלח מהביקור המדיני שבו הוא נמצא. "מעולם לא עסקו רבים כל-כך בהרכב הוועדה לבחירת שופטים, ובחוק יסוד השפיטה; בסוגיות משפטיות כמו סבירות ומעמד היועץ המשפטי, ובעיקר למחלוקת קשה, המטלטלת את החברה ואת המדינה".

"כל אזרח ואזרחית הפכו למשפטנים בקיאים. זהו רגע אדיר בעוצמתו. השנה הזאת גם לימדה רבים ורבות עובדה בסיסית הנוגעת למקצוע עריכת הדין, ותרשו לי להוסיף – גם שלנו, של מיכל ושלי כמשפטנים וכחברים בלשכת עורכי הדין".

לבסוף אמר: "גם בתקופה הקרובה נעשה כל מאמץ להגיע להסכמות רחבות, למנוע עימותים בין המערכת הפוליטית לעצמה, בין גופים שונים בחברה לבין עצמם, בין רשויות שונות במדינה לבין עצמם, ולפעול בין כל כוחותינו ולהביא אותנו ליציאה מן מהשבר".