היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה פנתה היום (שני) בפנייה חריגה לבג"ץ, בבקשה לקבל את העתירה שהוגשה נגד שר המשפטים יריב לוין, ולכפות עליו לכנס את הוועדה לבחירת שופטים. עד כה, סירב לוין לכנס את הוועדה, עד להשלמת השינויים שביקש לבצע בה, במסגרת הרפורמה המשפטית. 

היועמ"שית מבהירה לבג"ץ: "צריך לפסול את ביטול עילת הסבירות"
"מניפסט פוליטי הזוי ומופרך": מתקפה ב"ציונות הדתית" על עמדת היועמ"שית

רק אתמול, פרסמה היועמ"שית את עמדתה הרשמית לבג"ץ, לקראת הדיון בעתירות נגד ביטול עילת הסבירות, כחודש וחצי לאחר שהתיקון עבר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית. בפרסום, הביעה מיארה את התנגדותה אליו: "לראשונה בתולדות מדינת ישראל נשללה סמכותו של בית המשפט הגבוה לצדק לדון ולהושיט סעד לפרט ולציבור, בהתאם לשיקול דעתו השיפוטי העצמאי; וזאת דווקא בהקשר רגיש וחיוני מאין כמותו של הביקורת השיפוטית על פעולותיהם של העומדים בראש הרשות המבצעת".

לדבריה, התיקון נועל את שערי בתי המשפט בפני כל אדם או קבוצה שנפגעו מכך שהממשלה או מי משריה פעלו מולם בחוסר סבירות קיצוני, בכל הקשר שהוא. בכך, הוסבר בתשובתה, נלקח מהציבור אמצעי חשוב ביותר להתגונן מפני הפעלת כח שלטוני בשרירות ושלא לטובת הציבור.

בתגובה, תקף אותה גורם בכיר במפלגת הציונות הדתית: "תגובתה הזויה ומופרכת, מניפסט פוליטי שאין בו שום מקור חוקי לפסילת חוק יסוד. "מעמדתה של היועמ"שית עולה שמדינת ישראל היא הדמוקרטיה היחידה בעולם, שכן רק בה בית המשפט פיתח את עילת הסבירות לכדי החלפת שיקול הדעת של הרשות המבצעת, וגם ישראל הפכה לדמוקרטיה רק בשלושים השנים האחרונות שבהם פותחה העילה".