הרוחות במערכת הפוליטית סוערות, זאת בצל הדיווח על סיכום שהושג בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא המדינה יצחק הרצוג בנוגע להסכם שיביא לסיומה של החקיקה המשפטית.

הקפאת החקיקה וריכוך עילת הסבירות: הצעת הפשרה המקובלת על נתניהו
נדחה הדיון בעתירות לכינוס הוועדה לבחירת שופטים; גנץ: "יש צורך להתפשר"

מטעם הליכוד, הכחישו את הדברים: "הפרסומים אינם נכונים ולא הייתה שום הסכמה". כמו כן, גם בסביבתו של שר המשפטים יריב לוין, טענו כי "לא מכירים הסכמה כזאת". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יצא נחרצות נגד המתווה המוצג, ואמר כי "שש האצבעות של עוצמה יהודית יצביעו נגד כניעה ככל והיא תעלה להצבעה". 

הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות אושרה במליאת הכנסת (צילום :ערוץ הכנסת)

בכירים באופוזיציה תקפו: "לא ניכנס לשום שיחות לפני הדיונים בבג"ץ, לוין מנסה למשוך זמן כדי לייתר את הדיונים". במקביל, גורמים ב'יש עתיד', אמרו: "נתניהו רוצה ביקור בבית הלבן ולייתר את דיוני בג"ץ, לכן הוא מציג התגמשות לכאורה". מי שעוד הגיב, הוא יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: ״אני מוקיר ומעריך את נשיא המדינה על מאמציו למציאת פתרון שישמור על אחדות העם בישראל. עם זאת, נתניהו שוב מתעתע בכולם ומנסה להרוויח זמן ולגיטימציה".

עוד הוסיף: "הקפאת החקיקה בשנה וחצי לא תחזיר את הביטחון של המשקיעים ולא תשיב את הכלכלה הישראלית למסלולה. אני קורא לחבריי באופוזיציה, אסור ליפול למלכודת הזאת שוב, הדבר היחידי שאנחנו צריכים לעשות זה להילחם על מנת להפיל את הממשלה המשיחית והכושלת הזאת". גורמים ביש עתיד מסרו: "אין שום דיון על הפשרה ולא יהיה לפני הבג"צים. רק אחרי".

אהוד ברק התנגד גם הוא להצעת הפשרה: "ה׳פשרה׳ הרקובה בהסכמת נתניהו היא מלכודת פתאים לאופוזיציה בגיבוי הנשיא. המטרה - חילוץ נתניהו מהכרעות בג"ץ נגד ההפיכה המשטרית. סילוק חיות וברון וווטו של לוין על נשיא העליון. כל היתר מסך עשן. המחאה והאופזיציה חייבות לדרוש, ׳דנים רק אחרי ביטול של כל חוקי ההפיכה.׳ שום דבר לפני זה".

חברת הכנסת נעמה לזימי, ביקרה גם היא כל ניסיון להגיע לפשרה בנושא: "לא מבינה איך אפשר לחשוב על פשרה מול מי שהפקירו פה הכל, את מיגור הרצח והפשיעה בחברה הערבית, את הכלכלה, את החינוך של כולנו ושל ילדים חרדים, את הגנת הסביבה, את יוקר המחיה, את המבוטחים הסיעודיים, את דיירי הדיור הציבורי והרשימה עוד ארוכה. אפילו על תלושי מזון לנזקקים הם עושים פוליטיקה זולה".