שר המשפטים יריב לוין (הליכוד) התראיין הבוקר (שלישי) ברדיו קול ברמה והתייחס לעניין מתווה הפשרה על הרפורמה במערכת המשפט שעיקריו פורסמו אתמול.

חיות פסלה את דרישתו של רוטמן; מקורבים לחה"כ: "מגביר את חוסר האמון"
מהומה בכנס הליכוד: מפגינים התעמתו עם פעילים, דיסטל חולצה ע"י המשטרה

לוין אמר: ״אין שום שינוי אצל ראש הממשלה בעניין הרפורמה, למרות כל הפרסומים. אני מקבל גיבוי מוחלט מנתניהו", אמר לוין והבהיר את עמדתו על מתווה הפשרה שפורסם: ״אי אפשר להסכים להצעת הפשרה החדשה, היא לא משנה את הדבר הבסיסי הנדרש בשינוי בוועדה לבחירת שופטים".

שר המשפטים יריב לוין מגיב לנאומה של אסתר חיות. (צילום: ערוץ הכנסת)

עוד התייחס לוין לאפשרות של פיטורי היועמ"שית: "המצב המשפטי הקיים כמעט ולא מאפשר להחליף את היועצת המשפטית. הדרישה החרדית לעצור את החקיקה של הרפורמה המשפטית לגמרי כדי לקדם את חוק הגיוס - לא נכונה. זאת מתנה למחאה".

כאמור, אמש דווח כי הושג סיכום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא המדינה יצחק הרצוג בנוגע להסכם שיביא לסיומה של החקיקה המשפטית. מטעם הליכוד, הכחישו את הדברים: "הפרסומים אינם נכונים ולא הייתה שום הסכמה".

כמו כן, גם בסביבתו של שר המשפטים יריב לוין, טענו כי "לא מכירים הסכמה כזאת". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יצא נחרצות נגד המתווה המוצג, ואמר כי "שש האצבעות של עוצמה יהודית יצביעו נגד כניעה ככל והיא תעלה להצבעה".