ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) התייחסה היום (שלישי) למתווה הפשרה של הנשיא הרצוג בשיחה עם אריה אלדד ובן כספית בתוכניתם ב-103FM, ותהתה "למה אני צריכה למהר לתת הסכמה לנתניהו?"

בקואליציה מגיבים למתווה: "כניעה של הרוב למיעוט קיצוני אינה על הפרק"
ביטן שובר שתיקה: "עשינו טעות עם הרפורמה, לוין מנסה להגיע לפשרה"

בפתח השיחה אמרה בן ארי: "אני ראיתי כמוכם, ולא מיהרתי להגיב. חכו שניה, תנו להבין על מה מדובר כי יש כאן אירוע מאוד רציני. ועם זאת, צריך לזכור, יש ראש ממשלה במדינת ישראל בפועל - יריב לוין. אתה עושה מהלך כזה בלי שהוא באירוע, הוא כבר פסל את כולו".

עוד הוסיפה: "בעניין הפשרה, מי שהציע את 18 החודשים, את השיחות בבית הנשיא, זה יאיר לפיד. אבל יש כאן עוד חוקים, החוק הזה לא נמצא לבד. יש לנו בעיות על קרעי והתקשורת, וקצרה היריעה, חוק ההשתמטות. לכן לדעתנו זה צריך לבוא הכול יחד כמכלול".

חברת הכנסת הזכירה כי נציגים מטעם מפלגתה נכחו בשיחות ההידברות בבית הנשיא. "המשכנו להשתתף בשיחות ובוודאי קראנו לעצור את החקיקה לשנה וחצי. עם זאת, צריך להבין שהאירוע מקיף יותר וצריך להתייחס גם לחוק ההשתמטות, גם לדברים אחרים ברפורמה, ופה אנחנו קוראים לבדוק את כל האירוע ולא להתייחס אך ורק רק לסבירות. כרגע אין בכלל רוב בליכוד, היום שמעתי עוד ח"כים ועוד שרים מתנגדים. קודם כל שישתלט על בן גביר וסמוטריץ'".

לדבריה, "אנחנו לא החבל הצלה של נתניהו, קודם כל שישתלט על הקואליציה שלו, שיגיע למתווה מוסכם ויבוא", תקפה, והוסיפה: "אני צריכה להיות חבל ההצלה שלו ממה שהוא עושה למדינה? אני חושבת שכן צריך בוודאי לבוא ולחשוב על מתווה הפשרה, אבל למה אני צריכה למהר ולרוץ מהר מאוד לתת הסכמה לנתניהו, אולי זה בכלל ספין לדחות את בג"ץ? מאיפה אני יודעת? אני צריכה לבוא ולרוץ אליו?"

לסיום, הדגישה חברת הכנסת בן ארי כי "אני מאוד מקווה שבאמת הוא מסוגל להשתלט על הקואליציה כי הוא יצטרך אותה לטובת חקיקה וכאלה, וכרגע איך שזה נראה, כולל כל התדרוכים, זה נראה כמו ספין. גם בגלל ביידן, גם בגלל בג"ץ שמתקרב".