הפרשן הבכיר של הניו יורק טיימס תומאס פרידמן פרסם הלילה (שלישי-רביעי) טור דעה ובו תקף בחריפות את ממשלת ישראל ואת העומד בראשה, רה"מ בנימין נתניהו. בנוסף, קרא לעצור את הסכם הנורמליזיציה המתהווה עם סעודיה: "אל תתנו לנתניהו להפוך אתכם לאידיוטים השימושיים שלו, אי אפשר לעשות נורמליזציה עם מדינה לא נורמלית. היא לעולם לא תהייה בת ברית יציבה של ארה"ב או שותפה לסעודיה". 

פרשן בכיר בארה"ב: "החלה הערכה מחודשת של היחסים עם ישראל"
ה"ניו יורק טיימס": "הממשלה צועדת לעבר ריסון מערכת המשפט"

עוד רשם: "ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו הזהיר כי ממשלת ישראל הנוכחית שנתניהו הרכיב לעצמו על מנת לשמור על עצמו מפני כניסה לכלא בגין שחיתות כוללת 'מפלגות גזעניות איומות'. כמה גזעניות? כאילו מישהו לקח את הקו קלוקס קלאן והכניס לקואליציה". 

לטענתו של פרידמן, "נתניהו ושותפיו מנסים לבנות אלטרנטיבה לתמיכתה הדיפלומטית של ארה"ב בחיזוק הקשרים עם מפלגות קיצוניות שדוגלות בשנאת זרים באירופה". הפרשן פנה בנוסף לדיפלומטים אמריקאים וארגונים יהודיים בתוך ארה"ב וכתב כי עליהם להבין שתפקידם כעת הוא "להציל את ישראל מאיום יהודי פנימי ישראלי המתבטא על ידי הממשלה עצמה", כך לדבריו.

לפי פרידמן, בתמורה להסכם נורמליזציה ישראל חייבת להקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון ולהפסיק להכשיר מאחזים בלתי חוקיים, וכי המטרה היא הצהרה על פתרון שתי מדינות בגדה.