ח"כ אלון שוסטר (המחנה הממלכתי), לשעבר סגן שר הביטחון, שוחח הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM והתייחס להצעת הפשרה של הנשיא הרצוג באשר לחקיקת הרפורמה המשפטית, ולמסיבת העיתונאים מאמש שבה התייחס יו"ר מפלגתו למתווה המדובר וטען כי "היום נתניהו מפזר ספין חדש של קריאה להידברות".

נתניהו: "צריך להסיר את המכשולים ולדבר"; גנץ: "מפזר ספין חדש"
לוין על המתווה שדווח: "מפריחים בלונים, לא מאמין שנתניהו הלך מאחורי גבי"

שוסטר נשאל האם בסופו של דבר אין היתכנות לפשרה, וענה: "יש הרבה מה לעשות. יש לנו אתגר אדיר, אנחנו רוצים את ישראל גם דמוקרטית ליברלית, גם בטוחה, אנחנו במציאות ביטחונית וכלכלית שהולכת ומחריפה. ואנחנו רוצים את העם שלנו מאוחד. יש סיבות מעולות לממשלה להתנהג קצת יותר נורמלי. יחד עם זה, בעוד אנחנו אומרים מה שצריך לעשות זה אכן לדבר, ראש הממשלה לא גמר להסכים עם הנשיא עם איזשהו מתווה נוסף והנה הוא מתכחש אליו ברגע שהוא יוצא לאור הזרקורים. הוא התכחש בכך שברגע שהוא יצא לאור, דרך שליחים מרכזיים, לא מסוגל להביא הסכמות בתוך הקואליציה שלו, והוא לכאורה מבקש מגנץ שיציל אותו מעצמו".

עוד המשיך ואמר: "גנץ לא אמר שאין מה לדבר עם נתניהו, להפך. כרגע, נכון לעכשיו, כאשר יש לנו הסכמות עקרוניות לגבי המתווה אבל כמובן שיש נושאים שצריך לשים אותם בפרופורציה, ללא שום ספק צמצום עילת הסבירות הוא אחד מהם, חוק 'ההגנה' חוק יסוד שיבסס את העובדה שאין להעביר חוקים משפטיים במסגרת התקופה. יש על מה לדבר, אין עם מי לדבר בשלב הזה. יש שני מתווים שהונחו על השולחן ולשניהם, לאחד נתנו תשובה ממשית, נכנסנו יחד עם יש עתיד תחת כנפי הנשיא לשיח, מי שנמלט כל עוד נפשו בו זה נתניהו. מצא תירוץ וברח". 

לטענת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי האופוזיציה היא זו שבחרה להתכחש למתווה, השיב: "אנחנו באופן טקטי אמרנו 'אל תנטוש את ההסכמות אתנו ועם בית הנשיא בנושא בוועדה למינוי שופטים'. לקח להם חודש, הם בחרו והיה אפשר לחזור לאותו מתווה. לא שללו על הסף את המתווה המדובר. האם זה אומר שיש עם מי לדבר? לא. גם את מתווה הנשיא לא שללנו על הסף, אנחנו תמיד יכולים לחזור ולדבר עליו. המתווה שעכשיו מדובר הוא מתווה שעסקנו בו, בדקנו אותו, לא אמרנו 'לא', והנה ראש הממשלה, שעליו האחריות, הוא מראש התכחש למה שהוצע בשמו". 

לשאלה האם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ עדיין מאמין לנתניהו, הגיב: "השביל הצר, אותו שביל זהב של אחריות לאומית שיש לנו, הוא משעול צר בין חוסר האמון העמוק למי שנבחר באופן לגיטימי אל מול האחריות העצומה לעת הזו, כאשר הממשלה הזו מחוללת משבר עצום בידי עצמה. היא בעצמה מובילה אותנו לתהום. אני לא מאמין לנתניהו, חושב שהוא צריך ללכת הבייתה. תפקידנו כאופוזיציה זה להפיל את ממשלתו, ויחד עם זה, כל עוד הוא שורד, קיים עם אותה ממשלה קיצונית שאני לא יודע אם הוא חטוף בה או מוביל אותה לצרכיו האישיים על כנפי הרוחות השונות, כל עוד הוא יושב שם, תפקידנו לגלות אחריות. אנחנו נתמוך במה שנכון למדינת ישראל - להמשיך לראות כיצד אפשר לעצור את הדימום. אני רוצה לחדד, 225 חוקים, חלקם איומים ונוראיים, פוגעים בשיטה הדמוקרטית, להם אנחנו מתנגדים. ויש חוקים שהם פשוט רעים, מחזקים את השיסוי בעם, ואנחנו כרגע לא שמים אותם כתנאי, פשוט צריך להתנגד להם". 

באשר לתנאי לחזור למו"מ רציני עם רה"מ, סיכם: "קודם כל שיביא את ממשלתו להסכמה לדון באותו מתווה שנפטר בעודו פג, ואנחנו הוספנו, בני גנץ בקולו, צמצום עילת הסבירות וחקיקת אותו חוק הגנה. שימור היכולת לדחות ולתת לכולנו זמן, משום ששינוי חוקתי רציני לוקח זמן. מתווה הפשרה כרגע מוקפא, כמו מתווה הנשיא".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM