התקרית החריגה שאירעה שלשום לאחר שמאבטח של שר הביטחון יואב גלנט טען כי במהלך בדיקה ביטחונית של רכב השרה מירי רגב, הנהג שלה דרס אותו ופצע אותו קל בכניסה למתחם, ממשיכה להכות גלים. 

היום (רביעי) פרסמה לראשונה היחידה לאבטחת אישים את תגובה לאירוע ובה טענו כי ערכו תחקיר מקיף ויסודי אשר הוצג לראש השב"כ וממצאיו אומצו על ידו במלואם. מממצאי התחקיר עלה כי המאבטחים פעלו באופן מקצועי, ממלכתי ומידתי כך לדבריו, בהתאם לדירקטיבות שסומנו ליחידה, וראש השירות מגבה את המאבטחים בפעולתם.

עדיין לא נרשמתם? לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

עוד נטען כי מהתחקיר עלה כי איש מעובדי היחידה לאבטחת אישים בשב״כ לא דחף את השרה כנטען וצוין כי במקום נכחו גורמי אבטחה נוספים שאינם שייכים לשב״כ. עוד נטען כי המאבטח נפגע ברגלו מהנהג שלא נשמע להוראות האבטחה. 

ביחידה מדגישים וטוענים כי האירוע היה נמנע כולו אם הנהג היה פועל על פי הנחיות האבטחה ומזדהה כנדרש, כפי שבוצע עם שרים נוספים שהגיעו לאירוע, ונכנסו בהתאם להנחיות האבטחה, ללא כל חריגים.  למרות שבפועל, נכנס הנהג, כאדם לא מזוהה, ופרץ מחסום למתחם מסונן בו נמצא שר מאובטח, פעל המאבטח באיפוק תוך כדי ריסון הכוח. ממצאי התחקיר מלמדים כי המאבטח פעל בצורה שקולה ומידתית לאור הסיטואציה שהתפתחה במקום, וכן פעל בהתאם לנהלים, במקצועיות ובממלכתיות המצופה והנדרשת ממנו.